سامانه مودیان یکی از ابزارهای کلیدی در مدیریت امور مالیاتی کسب‌وکارها است که به مودیان امکان مشاهده و بررسی صورتحساب‌های مالیاتی خود را به صورت آنلاین و شفاف می‌دهد. این سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده که با دسترسی آسان، امکان مدیریت بهتر بر درآمدها و هزینه‌ها فراهم شود و همچنین گزارش‌های مالیاتی به‌صورت دقیق‌تر و با شفافیت بیشتری در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. از طریق سامانه مودیان، مودیان می‌توانند به‌راحتی تمامی صورتحساب‌های ارسالی را مشاهده کنند و از وضعیت پرونده‌های مالیاتی خود مطلع شوند.

به منظور مشاهده صورتحسابهای ارسالی در سامانه مؤدیان، می‌بایست مراحل زیر را طی نمایید:

  • ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی www.my.tax.gov.ir
  • وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور و تصویر امنیتی و سپس کلیک روی دکمه “ورود به پنل کاربری

مشاهده صورتحسابهای ارسالی در سامانه مؤدیان

وارد کردن رمز یکبار مصرف ۶ رقمی (این رمز به شماره موبایل ثبت شده در پرونده مالیاتی ارسال خواهد شد) و کلیک روی دکمه “ورود به سامانه”:

ورود به سامانه مودیان

  صفحه درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی نمایش داده می‌شود. در این صفحه با کلیک روی دکمه ورود به کارپوشه یا انتخاب گزینه ورود به کارپوشه از منوی سمت راست، وارد کارپوشه خود در سامانه مؤدیان خواهید شد:

صفحه درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی

در صفحه کارپوشه مؤدیان، در بخش لیست پرونده‌های مالیاتی، با کلیک روی دکمه “ورود به پرونده”، وارد صفحه پیشخوان خود می‌شوید:

کارپوشه مؤدیان

کارپوشه شما نمایش داده می‌شود:

مدیریت صورتحساب در سامانه مودیان

از منوی سمت راست و از زیرمنوی “مدیریت صورتحساب”، گزینه “صورتحساب‌های فروش” و سپس گزینه “فروش داخلی” را انتخاب نمایید. لیست صورتحسابهای فروش ارسالی نمایش داده می‌شود:

صورتحساب های فروش در سامانه مودیان

جزئیات صورتحساب در پنل سامانه مودیان

برای مشاهده جزئیات هر یک از صورتحسابها، روی سطر مورد نظر، دکمه “جزئیات صورتحساب” را انتخاب نمایید:

اطلاعات صورتحساب در سامانه مودیان

جزئیات صورتحساب ارسالی انتخاب شده شامل “اطلاعات صورتحساب، مشخصات فروشنده، مشخصات خریدار، اقلام صورتحساب” نمایش داده می‌شود.

صورتحساب در سامانه مودیان

برای بهره‌برداری بهینه‌تر و مشاهده راحت تر صورتحساب های ارسالی سامانه مودیان و مدیریت راحت‌تر امور مالیاتی، می‌توانید از تدبیر مودیان ابری استفاده کنید. این نرم‌افزار ابری با ارائه امکانات پیشرفته و دسترسی آنلاین، فرآیند مدیریت و مشاهده صورتحساب‌های مالیاتی را ساده‌تر و کارآمدتر می‌کند و شما را از هرگونه نگرانی در مورد پیچیدگی‌های سامانه مودیان بی‌نیاز می‌سازد.