مصاحبه با محمد کامیر معاونت اداری و مالی شرکت آذین شوشتر (صنایع غذایی مجید)
 

لطفا خودتان را معرفی کنید.
اینجانب ملک محمد کامیر معاونت اداری و مالی شرکت آذین شوشتر (صنایع غذایی مجید)، مدیر عامل شرکت خدمات حسابداری معین پردازش کسب یار می‌باشم.

چگونه با شرکت پردازش موازی سامان آشنا شدید؟
با شروع همکاری اینجانب در ابتدای سال ۱۳۸۲ با سمت معاونت اداری و مالی شرکتهای پینار بهداشت و وحدت اسلامی و به جهت مکانیزه نمودن سیستم حسابداری وقت آن شرکت، به بررسی و تحقیق در حوزه نرم افزارهای حسابداری موجود بازار که از لحاظ پارامترهایی مانند کاربری، کارايی در گزارش دهی و مهم تر از همه پشتیبانی و قیمت در وضعیت مناسبی باشد، برآمدم. یکی از دوستان، نرم افزار تدبیر را پیشنهاد کردند که پس از دیدن امکانات نرم‌افزار و آشنایی با مدیریت محترم آن شرکت، جناب آقای مقصودی، اقدام به خرید نسخه کامل تدبیر نمودم و این ارتباط بدلیل علاقه اینجانب به مجموعه تدبیر و همچنین قابلیتهای این نرم‌افزار، به عنوان عضوی از مجموعه تدبیر، در سطح استان خوزستان تاکنون ادامه دارد.

آیا استفاده از سیستمهای مکانیزه در سازمانهای ایرانی یک ضرورت است؟
عموماً با عنایت به گسترش حجم مبادلات سازمانها و شرکتها و همچنین ضرورت استفاده بهینه از زمان و لزوم ارائه به موقع گزارشات مدیریتی در بازار رقابتی امروز، استفاده از سیستمهای مکانیزه و بروزرسانی اطلاعات یک اولویت مهم در سازمانها می‌باشد.

مهمترین دغدغه شما در سازمان خودتان چیست؟
البته در برخی از شرکتها به دلیل عدم آشنایی کامل با امـکانات نرم افزار، عدم تهیه پـیش نیازهای لازم و همـچنین عدم آموزش کافی پرسنل، ممکن است استفاده از نرم افزارهای مالی و اداری به معضلی برای مدیران مالی تبدیل شود، ولی عــمده ترین دغـدغه من در این شـرکت با توجه به تنوع محصولات، مکانیزه نمودن سیستم حسـابداری صنعتی و بـهای تمام شده می‌باشد.

آیا بخشی از سازمانتان را سراغ دارید که هنوز سنتی فعالیت کند؟
در ثبت عملیات روزمره واحدهای متمرکز حسابداری، خیر ولی ثبت سفارش، کنترل موجودی و مانده حساب مشتریان از راه دور توسط بازاریابها، حسابداری صنعتی و بهای تمام شده کالای فروش رفته و همچنین تهیه نسبتهای مالی بصورت سنتی انجام می‌گردند.

آیا در جریان محصولات جدید ارائه شده توسط مجموعه تدبیر قرار گرفته اید؟ بخصوص سیستمهای سفارشات خارجی، کنترل تولید و بهای تمام شده که احتمالا مورد نیاز سازمان شما نیز هست.
بله و مذاکراتی را نیز در رابطه با خرید و استقرار سیستمهای بهای تمام شده تدبیر آغاز کرده ایم که امیدواریم هر چه سریعتر توافقات لازم حاصل گردد.

نحوه خدمات دهی شرکت پردازش موازی سامان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
اصولاً در بسیاری از شرکتها یکی از مهمترین عوامل تصمیم‌گیری جهت خرید نرم افزار، بحث چگونگی پشتیبانی خصوصاً در شهرستانهای فاقد نمایندگی می‌باشد که این مهم در شرکت پردازش موازی سامان در سالهای شروع به کار اینجانب با تلاش کلیه مدیران و پرسنل تدبیر در حد بسیار مطلوب ارائه می‌گردید و یکی از مهمترین دلایل علاقه بنده به این نرم افزار، همین عامل بوده و هست.

به عنوان سخن پاياني مهمترين انتقاد يا يشنهاد خود را درباره تدبير بيان فرماييد.
مهمترین انتقاد اینجانب، در سالهای اخیر، عدم امکان ارتباط تلفنی آسان با واحد پشتیبانی بدلیل تراکم خطوط تلفن در بعضي از مقاطع زماني می باشد، كه البته به نظر بنده دليل آن افزايش روز افزون تعداد كاربران تدبير در كل كشور است. اميدوارم اين مشكل نيز با درايت مديران مجموعه تدبير مرتفع گردد.