طبق روال هر ساله موسسه KGI که در زمینه تحقیقات بازار فعالیت می‌کند، از طریق تحلیل‌گر خود اقدام به انتشار گزارشی پیرامون دستگاه‌های آینده شرکت اپل نموده است.

KGI  یکی از قابل اعتمادترین موسسات تحلیل بازار است، بنابراین اگرچه اطلاعات آن‌ها رسمی نیست اما با احتمال بالایی این اطلاعات معتبر خواهند بود. به گفته تحلیل‌گر موسسه KGI، شرکت اپل ۳ گوشی جدید را در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد کرد که از نمایشگرهایی با ابعاد متفاوت بهره خواهند برد. مدل اول، جایگزینی برای آی‌فون X به شمار می‌آید. مدل دوم، دستگاهی با یک پنل ۶.۲ اینچی و فناوری LCD است.

احتمالا این مدل در مقایسه با گوشی آی‌فون X قیمت مقرون ‌به ‌صرفه‌تری خواهد داشت و می‌تواند به مبلغ ۶۵۰ تا ۷۵۰ دلار به فروش برسد. سومین مدل آی‌فون که ظاهرا جالب‌تر از ۲ مدل دیگر به نظر می‌رسد، از یک پنل بزرگ ۶.۵ اینچی با فناوری OLED  بهره خواهد برد.

بدیهی است که کلیه دستگاه‌های مذکور دارای نمایشگری بدون حاشیه و نسبت نمایشگر به بدنه فوق‌العاده بالا خواهند بود؛ چرا که در غیر این‌صورت ابعاد آن‌ها فوق‌العاده بزرگ خواهد شد. انتظار می‌رود که گوشی‌های جدید به روال معمول هر ساله در اواخر تابستان معرفی شوند. به گفته موسسه KGI، اپل به لطف عرضه این آی‌فون‌های جدید، شاهد رشد ۱۰ درصدی میزان فروش خود خواهد بود. در واقع صنعت از یک سال تا سال دیگر حدود ۵ درصد رشد می‌کند، لذا KGI بر این باور است که میزان فروش گوشی‌های بعدی حتی از نمونه‌های فعلی نیز بیش‌تر خواهد بود.

متاسفانه موسسه KGI هیچ اطلاعات دیگری درباره ۳ مدل گوشی آی‌فون مورد ادعا که در پاییز آینده معرفی خواهند شد، منتشر نکرده است. اطلاعات فاش شده نشان می‌داد که طراحی این هندست‌ها تفاوت فاحشی با گوشی آی‌فون X نخواهد داشت و در این مدل‌ها نیز شاهد نمایشگری بدون حاشیه و شیاری در بخش فوقانی آن خواهیم بود. به دلیل تبدیل شدن فناوری هوش مصنوعی به رویه‌ای معمول در اسمارت‌فون‌ها، گوشی‌های آی‌فون جدید نیز مطمئنا از این تکنولوژی پشتیبانی خواهند کرد. از نظر سخت‌افزاری نیز می‌توان انتظار داشت تا اپل از تراشه قدرتمندتر A12 در این هندست‌ها استفاده کند.

منبع: GIZMOCHINA