نحوه‌ای که روز کاریتان را شروع می‌کنید و به آن خاتمه می‌دهید، تأثیر زیادی بر میزان خلاقیت شما در ساعات کاری خواهد داشت. به همین دلیل از مدیران برتر کسب و کار و تجارت در مورد روتین روزانه‌ای که دارند، سؤالاتی پرسیده شده است.

در ادامه به برترین موارد اشاره‌ شده می‌پردازیم.

پیاده‌ به محل کارتان بروید

اندی کتز مِی‌فیلد، مؤسس و مدیرعامل کمپانی هری گفته است: اکثر روزها سعی می‌کنم پیاده به محل کارم بروم. او می‌گوید: در طول ۲۰ دقیقه پیاده‌روی ایمیل‌هایم را پاسخ نمی‌دهم و از تلفن هوشمند استفاده نمی‌کنم. پیاده‌روی یکی از لحظات آرامش‌بخش من است که در طول روز تجربه می‌کنم. این مدت‌زمان کوتاه باعث می‌شود، کمی از کارم دور شوم و به آرامش برسم.

لیلا جانا، مدیرعامل ساماسورس نیز هر روز با پیاده‌روی در محل کارش حاضر می‌شود. کمپانی ساماسورس کارمندان خود را دورکار انتخاب می‌کند. جانا در مسیرش به شرکت موسیقی گوش می‌دهد و می‌گوید: موسیقی باعث کاهش فشار و استرس‌ کاری‌ام می‌شود.

ملانی ولان، مدیرعامل سول‌سایکل نیز صبح‌ها به ورزش می‌پردازد. او می‌گوید: ورزش بهترین کاری است که می‌توانید روزتان را با آن شروع کنید. شاید در ابتدای روز کمی از تخت خواب برخاستن سخت باشد، اما همین‌که برخاستید و به تمرین ورزشی مشغول شدید، احساس خوبی خواهید کرد و میزان خلاقیتتان در طول روز بسیار بیشتر خواهد شد.

ابتدا فرزندان، سپس پاسخ به ایمیل‌ها

شمار زیادی از مردم پس از اینکه بیدار می‌شوند، به سراغ تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ می‌روند و به ایمیل‌هایشان پاسخ می‌دهند. مدیران موفق حوزه‌ی کسب‌وکار با این عمل موافق نیستند. دنیلا یاکوبوسکی، مدیرعامل استارت‌آپ جواهرسازی بابل‌بار تنها ایمیل‌ها را چک می‌کند و خواندن و پاسخ دادن به آن‌ها را به زمان دیگری موکول می‌کند.

ملانی ولان نیز کار مشابهی انجام می‌دهد. او مدت‌زمان چک کردن ایمیل و اخبار را به ۱۵ دقیقه محدود کرده است. وی معتقد است: با مدیریت درست زمان می‌توانم زمان بیشتری در کنار فرزندانم سپری کنم. با رعایت یک روتین منظم می‌توانم مانع انجام دو کار به‌صورت هم‌زمان شوم. همچنین گفته است: سعی می‌کنم زمانی که در شهر هستم، فرزندانم را شخصا به مدرسه ببرم.

کتز مِی‌فیلد می‌گوید: بسیاری از مدیرانی که با آن‌ها برخورد داشته‌ام، بیشترین زمان صبحشان را با فرزندانشان سپری می‌کنند. مِی‌فیلد صبح‌ها تنها به چک کردن حساب توییترش بسنده می‌کند و زمانش را با دخترش می‌گذراند.

نگهداری از یک کودک روتین‌کاری آگاپاکیس را نیز تغییر داده است. درواقع وی مجبور شده کار و زندگی شخصی‌اش را بیش از پیش از هم جدا سازد.

قبل از خواب از اتفاقات روز کاری و تکنولوژی فاصله بگیرید

شب‌ها هم به‌اندازه‌ی صبح‌ها اهمیت دارند. درواقع کاری که در شب انجام می‌دهید، بر میزان خلاقیت روز بعد تأثیر می‌گذارد. یکی از مواردی که توصیه شده قبل از خواب استفاده نکنیم، تلفن هوشمند است. نمایشگر تلفن هوشمند نوری ساطع می‌کند که برای چشمان ما مضر است و باعث خستگی چشم می‌شود. این نور بر خوابمان نیز تأثیر بدی می‌گذارد.

برایان جانسن، مدیرعامل و مؤسس استارت‌آپ کرنل، به این موضوع اهمیت بسیار می‌دهد. وی توضیح داده است: من دستگاه‌هایم را ساعت ۹ شب خاموش می‌کنم و بین ساعات ۱۰ شب تا ۶ صبح می‌خوابم. همچنین در شب‌های کاری ۳ میلی‌گرم ملاتونین مصرف می‌کنم و تلاش می‌کنم بعد از ساعت ۶ عصر کربوهیدرات مصرف نکنم.

بن لم، مدیرعامل و مؤسس کمپانی Conversable می‌گوید: هر شب بعد از اینکه کامپیوتر و دستگاه‌های دیگر را خاموش کردم، به حمام می‌روم و دوش آب گرم می‌گیرم تا دمای بدنم افزایش یابد. سپس حرکات کششی انجام می‌دهم و سعی می‌کنم با مطالعه از اتفاقات روز فاصله گیرم.

هر یک از مدیران موفق به داشتن روتینی برای فراموش کردن اتفاقات روز کاری اشاره کرده‌اند. این یعنی هر یک از ما نیز باید مدتی از اتفاقات روز فاصله بگیریم تا برای روز کاری بعدی به ‌اندازه‌ی کافی انگیزه داشته باشیم.

منبع: زومیت