بنابر اعلامیه شرکت گوگل، این شرکت تا دوشنبه هفته آینده اپلیکیشن Tez را در هند روانه بازار می‌کند، نرم­افزاری که کاربران را در پرداخت­های اینترنتی و دیجیتال یاری می­دهد.

نرم‌افزار Tez که معادل هندی واژه «سریع» است، توسط شرکت گوگل طراحی و هفته دیگر در این کشور راه‌اندازی می‌شود. این برنامه که یک نرم‌افزار پرداخت دیجیتالی است، به کاربران اجازه می‌دهد تا ارز ذخیره کنند و نقل‌ و انتقال وجوه خود را بدون کارمزد انجام دهند. این نرم‌افزار همچنین از کارت‌های اعتباری و سایر پرداخت‌های دیجیتالی مانند Paytm و Mobikwik نیز پشتیبانی می­کند.

Tez تا حدودی همانند نرم‌افزار Android Pay است که گوگل نسخه هندی آن را طراحی کرده است. این برنامه در حال حاضر از طریق desktop، مرورگر کروم و اپلیکیشن Tez قابل استفاده است. این برنامه طوری طراحی شده که از سایر اپلیکیشن­های مشابه نیز پشتیبانی می‌کند. با طراحی این نرم‌افزار به نظر می‌رسد، گوگل منبع درآمد جدیدی در هند به دست آورد، چرا که در حال حاضر نرم‌افزار پرداخت الکترونیکی Paytm در هند حدود ۱۰۰ میلیون کاربر دارد.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که گوگل اقدام به ساخت چنین اپلیکیشنی در هند کرده، این است که این شرکت حدود ۹۷ درصد بازار تلفن‌های هوشمند این کشور را به خود اختصاص داده است، بنابراین سرمایه‌گذاری در چنین طرحی کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

این نرم‌افزار علاوه بر پرداخت‌های الکترونیکی از خرید فیلم، کتاب و پخش موسیقی نیز پشتیبانی می­کند. به علاوه، در اوایل سال جاری میلادی، گوگل نرم‌افزار Areo را در هند طراحی کرد که کاربران می‌توانند برای تعمیر وسایل منزل خود و یا سفارش غذا از رستوران‌های محلی آنلاین خرید کنند. حال گوگل به دنبال این است تا از طریق این نرم‌افزار بتواند پرداخت دیجیتالی سایر نرم‌افزارها را نیز پشتیبانی کند. جالب است بدانید، گوگل در پی آن است سیستمی طراحی کند که تراکنش‌های دیجیتالی از طریق دستیار دیجیتالی این شرکت نیز امکان‌پذیر شود. نکته جالب توجه دیگر این است که این نرم‌افزار براساس تراکنش‌های کاربر، تبلیغاتی که مناسب با بودجه و یا سلیقه آن‌هاست، برایشان به نمایش می‌گذارد.

گفته می‌شود، گوگل تنها شرکتی نیست که علاقه‌مند به فعالیت در بازار هند است، واتس‌اپ، Truecaller و Paytm نیز به دنبال فعالیت بیشتر در بازار این کشور هستند.

منبع: کلیک