جهت دانلود آخرین نسخه اپلیکیشن کارتابل تدبیر کلیک نمایید.

برای مشاهده دموی اپلیکیشن “کارتابل تدبیر” می‌توانید به‌سادگی آن را از کافه بازار بصورت رایگان دانلود و نصب نمایید و با ویژگیها و چگونگی عملکرد آن آشنا شوید.‌

معرفی و مقدمه

اپلیکیشن اندرویدی کارتابل تدبیر و همینطور نسخه تحت وب آن، یکی از این برنامه های کاربردی است که برای پاسخگویی به نیاز اطلاع رسانی‌های دقیق، ساده و سریع یک سازمان/ شرکت یا موسسه، و در رابطه با اطلاعات جامع در خصوص سیستم اتوماسیون جامع مالی و اداری تدبیر به کارکنان تولید شده است.

همچنین با گسترش جوامع امروزی و پیچیده‌ تر شدن ارتباطات سازمانها با یکدیگر، نگه داری سوابق مکاتبات اداری، جهت سهولت دسترسی کاربران و ارائه پاسخ‌های به موقع به طرف های تجاری و غیر تجاری که همواره یکی از پردردسرترین امور هر سازمان بوده و این امر با پیشرفت مبحث ارتباطات در کشور ما به شکل گسترده ای در سازمان ها خصوصی و دولتی نمود پیدا کرده است، در همین راستا شرکت پردازش موازی سامان اقدام به تولید نرم افزار تحت وب و برنامه کاربردی(اپلیکیشن) کارتابل نموده است.

مزایا و چگونگی عملکرد اپلیکیشن کارتابل تدبیر:

همانطور که می‌دانید کارتابل تدبیر برای مشتریانی که عموما حالت سازمانی دارند این قابلیت را ایجاد می‌کند که وقتی در یک سازمانی افرادی با سطح دسترسی‌های مختلفی  حضور دارند و مثلا یک اپراتور یک سندی را ایجاد می‌کند و نیاز دارد عملیاتی که به آن دسترسی ندارد مثل ثبت سند یا برگشت سند روی آن انجام شود به جای اینکه دستی آن سند را پیگیری کند با موجودیتی به نام کارتابل با آن منظوری که دارد برای کاربری که دسترسی دارد بفرستد و آن کاربر می‌تواند از طریق کارتابل خودش متوجه شود که درخواست جدیدی برای او وجود دارد، همانند فرم‌هایی که در سیستم خرید و فروش وجود دارد و عملیات را روی آن انجام دهد بعد از اینکه کاربر عملیاتی روی این کار انجام داد این عملیات به صورت خودکار توسط کارتابل تشخیص داده می‌شود و این کاربری که این کار را فرستاده است در قالب کارهای ارسالی با اقدام جدید متوجه شود که این کار انجام شده است و کار را ادامه داده و فرم ها را داخل کارتابل بفرستد.

در صورتی که زیرسیستم کارتابل و گردش کار در تدبیر در دسترس باشد با راه‌اندازی کارتابل تحت وب و تنظیم اتصال آن به پوسته‌ی وب می‌توان بعضی از فرمهای تدبیر را به کارتابل ارسال نمود و باز کردن آنها از طریق کارتابل و تغییر وضعیت آنها (به عنوان مثال تأیید و تصویب فرم های سیستمی و …) انعکاس تغییرات را از طریق اقدامات خودکار در کارتابل مشاهده نمود.

قابل ذکر است پرکاربردترین عملکرد این نرم افزار ارسال فرم های سیستمی از طریق پوسته وب به کارتابل تحت وب می‌باشد. همانطور که پیشتر اشاره شد نیاز به راه اندازی و تنظیم پوسته وب می‌باشد. کارتابل تحت وب از این فرم‌ها و عملیات خودکار آنها پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال در سیستم حسابداری بخش سند (عملیات شامل ثبت، برگشت، تأیید و تصویب)، در سیستم خزانه داری بخش چک دریافتنی و پرداختنی (عملیات چک شامل وصول و پاس کردن و …)، دریافت و پرداخت خزانه‌داری (تأیید و تصویب)، در سیستم خرید و فروش بخش فاکتورهای خرید (تأیید و تصویب)، فروش و پیش‌فاکتور (تأیید، تصویب و ابطال)، برگشت از خرید و برگشت از فروش (تأیید و تصویب)، همچنین امکان پیوست نمودن فایل و ارسال گروهی فرم‌های سیستمی و پیوست‌های لیستی که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

قابل ذکر است کارتابل تحت وب همانند کارتابل تدبیر امکان حذف یا اصلاح متون یا کارها و اقدامات را به کاربر نمی‌دهد (همانند ایمیل عمل می‌کند) و تنها با بایگانی کارها می‌توان آنها را از کارهای جاری خارج نمود. از این جهت کاربر سیستم باید راجع به عواقب احتمالی ارسالهای ناخواسته روی کارتابل توجیه شده باشد.

ویژگیها و امکانات اپلیکیشن کارتابل تدبیر:

قابلیت اجرا روی سیستم وب و سیستم عامل اندروید:

امکان وارد شدن به کارتابل تحت وب و اپلیکیشن وب ازطریق نام کاربری و رمز:

امکان همزمان ارتباط با پوسته وب و کارتابل تحت وب و تنطیم کارتابل تحت وب از طریق پوسته وب:

مشاهده کارهای دریافتی جدید و همه دریافتی ها با نمایش آیکون مشخص:

کارهای دریافتی با اقدام جدید با نمایش آیکون مشخص:

کارهای ارسالی با اقدام جدید با نمایش آیکون مشخص:

فیلتر و جستجو در محیط کارتابل:

ایجاد و ارسال کار در کارتابل با انتخاب دکمه  جدید در محیط کارتابل:

امکان ارسال مستقیم، رونوشت و رونوشت مخفی:

ایجاد و ارسال کار در کارتابل با تعیین نوع، محرمانگی و اولویت و نمایش آن در کارهای دریافتی:

پیوست نمودن فایل‌های باینری، فرم سیستمی و لیست داده به هرکار و نمایش تصاویر بند انگشتی:

ثبت اقدام جدید روی کار و ثبت هوشمند اقدام در اثر ایجاد اقدام:

ارسال خصوصی کار برای فرستند کار:

امکان زنجیره اقدامات (پاسخ/عطف به اقدام) و انجام زنجیره مکالمات:

ارجاع کار و انجام زنجیره ارجاعات با کنترل دسترسی و امکان بایگانی و پوشه بندی کارهای دریافتی:

ارسال فرم های سیستمی از طریق پوسته وب به کارتابل و ثبت هوشمند اقدامات خودکار در اثر تغییر وضعیت فرمها:

امکان ارسال  لیست داده از پوسته وب به کارتابل تحت وب:

ارسال گزارشات سفارشی با پارامترهای تعیین شده توسط کاربر به کارتابل: