آبا پیشرفت علم و تکنولوژی، اینترنت به یکی از نیازهای روزمره و ضروری افراد تبدیل شده است. اما متاسفانه هنوز در بسیاری از مکان‌ها افرادی حضور دارند که از این تکنولوژی بی‌بهره هستند.

براساس تازه‌ترین گزارش‌های به­دست­آمده، ظاهرا گوگل و وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده قصد دارند، پوشش کامل و نامحدود سرویس اینترنت را برای خانه‌ها و خانواده‌های با درآمد پایین ارائه کنند تا از این طریق تمامی افراد کم­درآمد جامعه نیز بتوانند از اینترنت نامحدود، پرسرعت و رایگان بهره ببرند.

به­تازگی نشستی در ایالت کالیفرنیا برپا شده و به موجب آن رئیس شرکتAlphabetیعنیآقایاریکاشمیتبه همراه دست­اندرکاران وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده بر سر مسائل مرتبط با این پروژه به بحث و رایزنی پرداختند. در این نشست‌های انجام شده، انواع استراتژی‌های سرویس­دهی اینترنتی برای خانواده‌های پردرآمد، درآمد متوسط و کم­درآمد مورد بررسی قرار گرفت.

به طور کلی دستورات و اقدامات مرتبط با ارائه سرویس‌های دیجیتال و اینترنتی بهتر در ایالات متحده، همواره مورد استقبال دولتمردان این شرکت قرار گرفته و وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده نیز همواره در تلاش بوده که طبق قوانین خاصی بهترین کیفیت خدمت­رسانی شهری را در اختیار شهروندان آمریکایی قرار دهد. پروژه‌­ای با عنوانConnectHomeدر ایالت متحده آمریکابه امضاء رسید. پروژه و طرحConnectHomeدر واقع یک طرح اجرایی سیاسی است که به موجب آن می‌بایست تمامی خانه‌ها و مناطق رسمی تحت نظر وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده، از امکانات مربوط به اینترنت پرسرعت بهره ببرند. حتی در جنبه‌هایی از این طرح امکان ارائه تبلت‌، گوشی‌ و لپ‎‌تاپ‌های رایگان نیز به برخی از شهروندان آمریکایی وجود دارد.

بر اساس طرحConnectHomeو بحث‌هایی که اخیرا در رابطه با گسترش اینترنت در ایالات متحده صورت گرفته، هدف اصلی پروژه بهره‌مند ساختن حدود ۲۷۵۰۰۰ خانوار کم­درآمد آمریکایی از اینترنت پرسرعت است. بر اساس آمار به دست آمده، با پیاده‌سازی این طرح و ارائه اینترنت پرسرعت رایگان به خانواده‌های کم­درآمد، چیزیحدود ۲۰۰۰۰ کودک آمریکایی قادر به بهره‌مندی از سرویس‌ها و قابلیت‌های اینترنت خواهند شد. کمپانی گوگل همچنین قصد دارد، در آینده بسیار نزدیک اینترنت پرسرعت و رایگان را در برخی از مراکز عمومی و ارتباطی واقع در شمال کالیفرنیا، آتلانتا، کانزاس سیتی و…نیزارائهدهد. کاملامشخصاستکهگوگلودولتمردانآمریکاییاستفادهازاینترنتپرسرعتراحقتمامیشهروندانخوددانستهوبهسختیدرتلاشهستند تا در این زمینه بهترین کیفیتممکنرابرایآن‌هاارائهکنند. بدونتردیدارائهاینترنتپرسرعتورایگانبرایخانواده‌هایکم­درآمدساکنبرخیازمناطقایالاتمتحدهنهتنهامنجربهگسترشهرچهبیشترعلم،دانشوفناوریمی‌شود،بلکهازنظرانسانیوهم­دوستینیزاقدامی تحسین‌برانگیز خواهد بود.

منبع:  androidheadlines