آیا تا به حال از ارسال اطلاعات شخصی خود در ویندوز ۱۰، هنگامی که یک گزارش diagnostic به مایکروسافت فرستاده می‌شود، مطلع شده‌اید؟

بهتر است بدانید که شرکت Redmond-based نرم‌افزاری کاربردی به نام Diagnostic Data Viewer در فروشگاه ویندوز عرضه کرده است که می‌تواند تمامی اطلاعات موجود یک رکورد diagnostic را به شما نشان دهد.

براساس گزارش‌های به عمل آمده، نرم‌افزار Diagnostic Data Viewer در پاسخ به شکایت اداره حفاظت اطلاعات هلند توسعه یافته است. این اداره ادعا کرده که مایکروسافت در خصوص داده‌های جمع‌آوری شده به کاربران اطلاعاتی ارائه نمی‌دهد.

ماریا راجرز، مشاور امنیتی ویندوز، هفته گذشته بیان کرده: “ما ملزم به شفاف‌سازی اطلاعات جمع‌آوری شده از دستگاه‌های ویندوز شما هستیم”. با توجه به موضوعات ذکر شده، این نرم‌افزار را اجرا کردیم و برایمان روشن شد که گزارش ارسالی به مایکروسافت شامل لیستی از تمام نرم‌افزارهای نصب شده در سیستم و آمار استفاده شما از آنها می‌باشد. علاوه بر این، اطلاعات نه چندان حساس دیگری مانند نامی که به کامپیوترتان اختصاص داده‌اید، مدل، شماره سریال و بیلد ویندوز ۱۰ در حال اجرا نیز ارسال می‌گردد.

شنیده‌ها حاکی از این است که مایکروسافت تصمیم دارد در آپدیت‌های بعدی، امکان کنترل و حذف اطلاعات شخصی در گزارش‌های diagnostic را به کاربران بدهد.

منبع: نت نوشت