شیائومی گجتی به نام MIJIA MOSQUITO با هدف دور کردن حشرات خصوصاً پشه طراحی کرده که قیمت ۲۵ دلاری دارد.

فصل تابستان که شروع می‌شود، همه ما علاوه بر یک تهویه مطبوع، نیاز به ابزاری برای دور کردن حشراتی که در فصل گرما وارد خانه‌ها می‌شوند، داریم. به گفته سازمان جهانی بهداشت، نزدیک به نیمی از جمعیت جهان در معرض خطر ابتلا به مالاریا هستند.

در سال ۲۰۱۵، حدود ۲۱۲ میلیون پرونده ابتلا به مالاریا و حدود ۴۲۹ هزار مورد مرگ و میر ناشی از مالاریا گزارش شده است. همین موضوع باعث عرضه دستگاه دفع‌کننده پشه توسط غول تکنولوژی چینی یعنی شیائومی شده تا نه تنها مردمی که در مناطقی با ریسک ابتلا به مالاریا زندگی می‌کنند، بلکه افراد دیگری که حضور پشه‌ها در خانه آزارشان می‌دهد نیز آن را مورد استفاده قرار دهند.

این دستگاه تنها ۲۵ دلار قیمت دارد و در واقع یک محصول غیر شیمیایی است که از پنکه برای دور کردن حشرات موذی استفاده می‌کند. روز چهارم ژوئن مقامات میجیا در حساب کاربری خود اعلام کردند که قصد رونمایی از این محصول را دارند و همزمان با انتشار فیلمی در خصوص معرفی آن، قیمت آن را ۵ دلار اعلام کردند. انتظار می‌رود این دستگاه با تقاضای گسترده‌ای در فصل تابستان روبه‌رو شود.

گجت جدید شیائومی دارای یک طراحی بدون حرارت است که با کمک پره‌های چرخنده خود و پخش ماده “تفلوترین” که یک ماده دور کننده حشرات است، می تواند این حشرات را از منزل شما دفع کند.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به حالت تایمر اشاره کرد که به صورت خودکار در زمان تعیین شده توسط کاربر، دستگاه روشن شده و شروع به دور کردن پشه‌ها می‌کند. همچنین این گجت با صرفه‌جویی در انرژی در طولانی مدت می‌تواند، تقاضای استفاده از آن را برای روزهای گرم تابستان پوشش دهد.

در واقع این گجت با دو باطری کار می‌کند و نیازی به استفاده از برق شهری ندارد. به همین دلیل خود به عنوان منبع گرمایی در محیط تبدیل نمی‌شود و می‌تواند در هر فضایی مورد استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید هر شب ده ساعت این دستگاه را به طور مداوم روشن بگذارید، بدون اینکه گرما تولید کند. باطری آن می‌تواند به مدت ۹۰ روز برای شما کار کند.

ابعاد این گجت به صورت ۹ در ۹ در ۵ و وزن تنها ۱۳۳ گرمی است که می‌تواند در کنار سبک بودن با طراحی‌اش، زیبایی اتاق و محل کار شما را تضمین کند. این گجت اکنون به قیمت ۲۵ دلار در فروشگاه‌های شیائومی به فروش می‌رسد.

 

منبع: کالاسودا