شارژ لیزری جدیدترین روشی است که از این پس می‌توانید با کمک آن گوشی‌های خود را شارژ کنید. در این روش، کاربران به جای کابل برق از شارژ لیزری استفاده می‌کنند .

اما این روش جدید محصول تلاش‌های یک گروه پژوهشگر است. در واقع این طرح در راستای توسعه یک طرح پژوهشی در حال اجرا است، پژوهشی که توسط دانشگاه واشنگتن سرپرستی می‌شود .

اما این برنامه چگونه اجرا می‌شود؟

بر اساس اطلاعات و گزارش‌های اولیه در این سیستم، پرتوهای متراکم نور لیزری به طور پیوسته به گوشی انرژی می‌دهد. جالب است بدانید پیش از این نیز این اشعه‌های لیزری برای امور درمانی، پزشکی، خدماتی و … مورد استفاده قرار می‌گرفت .

اما این نخستین بار است که اشعه‌های لیزری کارکرد شارژ تلفن همراه پیدا کرده‌اند. در این سیستمِ آزمایشی ابتدا دستگاه‌های هوشمند، یک گوشی را در معرض تابش اشعه‌های لیزر قرار داده و سپس این اشعه‌های لیزر، انرژی مورد نیاز برای شارژ شدن گوشی را تامین کردند.

بر اساس داده‌هایی که توسط تیم پژوهشی منتشر شده، این تیم ابتدا تنها روی ایمنی، کیفیت و استانداردهای روش شارژ متمرکز بودند، اما بعد از مدتی، انجام آزمایش‌ها وارد فاز بازدهی شدند، در نتیجه شارژ بدون مشکل انجام شد .

اگرچه هنوز مزایا و مضرات این طرح به طور کامل ارزیابی نشده است، اما پیش بینی می‌شود روش شارژ لیزری  بازدهی مناسبی نسبت به روش سنتی استفاده از شارژر داشته باشد .

اگرچه بر اساس گفته‌های تیم طراح قرار نیست انتظار معجزه را از لیزر داشته باشیم و سرعت شارژ شدن با لیزر و یا کابل برق دقیقا به یک اندازه است .

منبع: کالاسودا