با میکروب‌ها می‌توانید به جنگ دزدها بروید. این موضوعی است که شاید عجیب باشد، اما اتفاق می‌افتد. درواقع میکروب‌ها می‌توانند همیار تامین امنیت شما باشند.

تعداد میکروب‌های داخل بدن و روی پوست انسان  برابر است با تعداد سلول‌های بدن و این یعنی ما با تجمعی از میکروب‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم. اما این موضوع چه ارتباطی با ماجرای جنگ با دزدها دارد؟

پژوهشگران دانشگاه ایلینوی در شیکاگو یک کشف جالب و جدید در حوزه مبازره با میکروب‌ها انجام داده‌اند. آنها می‌گویند: طیف مشخصی از میکروب‌ها درصحنه جرم باقی می‌ماند که از روی آن می‌توان مجرم‌ها را شناسایی کرد.

«جاراد همتون-مارسل» درباره یافته‌های این تحقیق چنین توضیح داد: “با جمع‌آوری امضای میکروبی از محیط خاص، می‌توان به حضور فرد ناشناس اذعان کرد و با تحلیل «ریزسازوارگان هم‌زیست» به‌طور قانونی به تحقیقات جنایی کمک کرد.”

همانطور که پیش از این اشاره شد، تعداد میکروب‌های موجود در پیرامون انسان‌ها باور نکردنی است. انسان‌ها در هر ساعت، حدود ۳۶ میلیون سلول میکروبی در محیط اطراف خود منتشر می‌کنند و جالب‌‌تر اینکه هر فردی امضای میکروبی منحصر به‌ فرد خود را دارد و از لحاظ تئوریک این‌ یک شاهد اساسی در تحقیقات جنایی محسوب می‌شود.

پژوهشگران مذکور سرقت‌هایی نمایشی در ۱۰ خانه مختلف انجام دادند، قبل و بعد از سرقت نمونه‌های مورد نیاز گرفته شد، همچنین نمونه‌های میکروبی را از دست و بینی صاحب‌خانه‌ها و سارقان جمع‌آوری کردند.

نتیجه حقیقتا جالب بود، چرا که درمجموع ۸ هزار مجموعه میکروبی از ۴۰۰ نفر حاضر در این تحقیق شناسایی شد و بعد امضای میکروبی سارقان با آنچه قبلاً گرفته بودند، مطابقت داده شد. میزان تطابق و صحت یافته‌ها به ۷۵ درصد رسید که این رقم برای ردیابی سارقان در تحقیقات جنایی قابل ‌قبول است.

منبع: کالاسودا