ویژگی گوگل لنز در ابتدا فقط برای گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل منتشر شده بود، اما هم اکنون برای تمام گوشی‌های اندرویدی در دسترس است.

در آخرین به‌روز‌رسانی منتشر شده برای گوگل فوتوز در پلی استور، قابلیت گوگل لنز را از گوشی‌های پیکسل به تمام گوشی‌های اندرویدی می‌آورد.

گوگل لنز (Google Lens) از هوش مصنوعی در الگوریتم‌های شناخت بصری خود استفاده می‌کند. این قابلیت، در مورد هر چیزی که دوربینتان را به سمت آن بگیرید، اطلاعاتی را فراهم می‌کند. به عنوان مثال: به چه نوع گلی نگاه می‌کنید یا اطلاعات و بررسی‌هایی در مورد یک رستوران در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با استفاده از گوگل‌لنز می‌توانید سازه‌های اطرافتان را شناسایی کنید، کتاب‌ها، فیلم‌ها یا آثار هنری را جستجو و بارکدها و کارت‌های کسب و کار را اسکن کنید. با استفاده از گوگل لنز، دوربین گوشی هوشمند نه تنها چیزی که شما می‌بینید را می‌بیند، بلکه به شما کمک می‌کند تا چیزی را که مشاهده می‌کنید، بهتر درک کنید.

گوگل خاطر نشان کرده که برای استفاده از این ویژگی باید گوگل فوتوز را به آخرین نسخه به‌روز‌رسانی کنید. برای نسخهiOS  نیز عبارت “به زودی” مشاهده می‌شود.

تمام کاربران اندرویدی می‌توانند گوگل لنز را امتحان کنند و فعالیت‌های مختلفی نظیر ساختن کانتکت از یک کارت ویزیت یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد سازه‌ها را انجام دهند. برای شروع مطمئن شوید که آخرین نسخه گوگل فوتوز را برای اندروید دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کارکرد و کاربرد گوگل لنز می‌توانید به صفحه پشتیبانی این سرویس مراجعه کنید.

منبع: DPREVIEW