ایده‌های خوب و بزرگ یک شبه ارائه نمی‌شوند. آن‌ها خاصیت ارزیابی و تکرار شوندگی دارند و ارائه دهندگانشان  با تلاش و استمرار باید مسیر موفقیت را پیدا کنند.

اگر تابه‌حال به فکر راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار افتاده باشید احتمالا می‌دانید که همه چیز با داشتن یک ایده‌ی خوب آغاز می‌شود. هرچقدر ایده‌ی شما جالب‌تر باشد و در راستای برطرف کردن نیازهای بازار طراحی شده باشد، شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت. مطرح کردن ایده‌های جدید و جالب تنها مختص افراد خلاق نیست، هر شخصی که انگیزه‌ی کافی برای این کار داشته باشد می‌تواند با انجام یکسری تمرین‌ها مغز خود را برای این کار پرورش دهد. برای آشنایی بیشتر با این راه‌ها می‌توانید آموزش چگونگی پرورش ایده‌های جدید را مطالعه کنید. از آنجایی که طبق اعلام آمار، اکثر کسب‌ و‌کارهای کوچک در چهار سال اول راه‌اندازی با شکست مواجه می‌شوند پس می‌توان نتیجه گرفت که بزرگ و کارآمد بودن یک ایده‌ نقش پررنگی در موفقیت کسب ‌و‌کار خواهد داشت.

۱-       ایده‌های بزرگ می‌توانند ارزیابی شوند

این روزها امکان ارزیابی­کردن ایده‌ها به واسطه‌ی پیشرفت تکنولوژی بسیار آسان شده است. به‌عنوان مثال، در زمان‌های قدیم شرکت‌هایی مانند کوکاکولا برای اینکه ایده‌ی تأسیس شعبات خود را ارزیابی کنند، مجبور بودند که شعبه‌ی خود را به‌صورت فیزیکی در آن منطقه افتتاح کرده و تمام امکانات آن را فراهم کنند و بعد از گذشت مدتی ببینند که آیا توانسته‌اند به هدف خود برسند یا خیر. اما زمانی­که شرکت واتس‌اپ به فیسبوک فروخته شد، تنها ۵۵ کارمند داشت و توانست ۴۲۰ میلیون کاربر جدید به فیسبوک اضافه کند. بنابراین به دنبال ایده‌هایی باشید که با استفاده از امکانات پیشرفته‌ی تکنولوژی قابلیت تحلیل و ارزیابی شدن را داشته باشند.

۲-      ایده‌های بزرگ تکرار شونده هستند

تمام ایده‌های بزرگ یک شبه ساخته نمی‌شوند. ترتیب ساخته­ شدن بسیاری از آن‌ها به این صورت است که کارآفرینان ابتدا یک مشکل مهم را در یک صنعت رو به رشد شناسایی می‌کنند و ایده‌های خود را به صورت تکرارشونده ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، اگر ایده‌ی راه‌اندازی یک سایت جواب نداد، سعی می­کنند اپلیکیشن آن را بسازند. بسیاری از کسب ‌و کارهای بزرگ به این صورت شکل گرفته‌اند. بعضی از ایده‌ها نیاز دارند که جایگاه مناسب خودشان را پیدا کنند، بنابراین باید به صورت تکرار شونده حالت‌های مختلف را امتحان کنند تا درنهایت به موفقیت برسند.

۱-       ایده‌های بزرگ استحکام دارند

ایده‌هایی موفق هستند که ارائه دهندگان آن‌ها میدان مبارزه را به‌راحتی ترک نکنند. در این زمینه افرادی موفق هستند که واقعا می‌خواهند برنده شوند و از شکست خوردن در این مسیر نمی‌ترسند.

منبع:  INC