سایت Laptop Mag که یک منبع معتبر برای بررسی لپ‌تاپ‌های جدید بازار محسوب می‌شود، امسال نیز همچون سال‌های گذشته به معرفی بهترین و معتبرترین برندهای لپ‌تاپ پرداخته است.

سایت Laptop Mag امروز در مطلبی جدید به رده‌بندی بهترین و معتبرترین برندهای لپ‌تاپ در سال ۲۰۱۸ پرداخت. در این بررسی که در بین مهم‌ترین برندهای لپ‌تاپ همچون، لنوو، HP، ایسوس، Dell، مایکروسافت، ایسر، اپل، MSI، سامسونگ و Razer صورت گرفته، نشان می‌دهد که برای دومین سال پیاپی لنوو را باید به عنوان بهترین برند لپ‌تاپ در دنیا شناسایی کنیم. این رده‌بندی همچنین نشان می‌دهد که جایگاه اپل همچنان در حال سقوط است.

در این بررسی بخش‌هایی نظیر طراحی (با حداکثر نمره ۱۵)، پشتیبانی و گارانتی (با حداکثر نمره ۲۰)، نوآوری (با حداکثر نمره ۱۰)، قیمت و ارزش خرید (با حداکثر نمره ۱۵) و در نهایت بررسی‌های صورت گرفته از محصولات (با حداکثر نمره ۴۰) مورد توجه بوده است و برندهای مختلف براساس نمره کلی دریافتی رده بندی شده‌اند. رده بندی اعلام شده نشان می‌دهد که لنوو همچون سال گذشته بهترین برند لپ‌تاپ است و دو کمپانی HP و Dell نیز توانسته‌اند جایگاه‌های دوم و سوم را از این نظر از آن خود کنند.

پس از این سه کمپانی نیز نام‌هایی همچون ایسر، ایسوس، مایکروسافت، Razer و MSI در رتبه‌های بعدی به چشم می‌خورند. در نکته مهم دیگر، این رده بندی اپل را در جایگاه هفتم قرار داده است. این کمپانی در سال‌های نه چندان دور به عنوان بهترین برند لپ‌تاپ در تمامی رده‌بندی ها معرفی می‌شد.

در این بررسی آمده که لپ‌تاپ‌های قدرتمند و معرفی شده در کلاس ایستگاه‌های کاری نظیر X1 Carbon و همچنین لپ‌تاپ‌های با ارزش خرید بالای Yoga 920 سبب شده تا جایگاه رده اول به کمپانی لنوو برسد. ThinkPad X1 Carbon همراه با پردازنده‌های نسل ششم اینتل، تنها لپ‌تاپی است که در یک سال گذشته توانسته نمره عالی ۵ ستاره را از بررسی‌های Laptop Mag بدست بیاورد. این لپ‌تاپ از معدود محصولات موجود در بازار است که در یک بدنه باریک و سبک پورت‌های USB تمام اندازه و همچنین درگاه‌های خروجی متعدد را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد. علاوه بر این، ThinkPad X1 از بابت میزان شارژدهی ۱۱ ساعته و همچنین پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با بازخورد خوبی از سوی کارشناسان روبرو شده است. همچنین به نظر می‌رسد، سری محصولات پرطرفدار ThinkPads این کمپانی به دلیل قیمت مناسب و قطعات سخت‌افزاری مورد توجه کاربران، نقش عمده‌ای در کسب این رتبه داشته است.

در بررسی سایت Laptop Mag همچنین نام‌هایی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند و زیبای Envy 13t وSpectre x360 کمپانیHP دیده می‌شود که به نظر می‌رسد در کسب جایگاه دوم توسط این کمپانی نقش عمده‌ای داشته است. برای معرفی جایگاه کمپانی Dell  نیز، سایت Laptop Mag نامی از لپ‌تاپ‌های XPS 13 در رده عمومی و Alienware 15 در رده گیمینگ برده است.

Laptop Mag همچنین در ادامه بررسی خود به دلایل سقوط اپل در این رده‌بندی‌ها اشاره کرده است. براساس اطلاعات موجود در این بررسی، پشتیبانی اپل از محصولات خود همچنان بسیار عالی و قابل توجه است و همچنین سیستم عامل macOS در هر نسخه خود با قابلیت‌ها و عملکرد بهتری همراه می‌شود. اما این سایت عدم ارتقا قطعات سخت‌افزاری در محصولات مک بوک و همچنین خروج تمرکز این کمپانی از بخش لپ‌تاپ به گوشی‌های هوشمند را دلیل اصلی کاهش رتبه اپل معرفی کرده است. در این بررسی آمده که لپ‌تاپ های مک بوک در نسخه‌های جدید خود تنها با یک ارتقا سرعت و عملکرد ناچیز همراه هستند و دیگر خبری از قابلیت‌های تازه نیست. به همین دلیل است که اپل در این رده‌بندی پایین‌ترین نمره نوآوری را کسب کرده است. عرضه عمده محصولات در یک طیف قیمت و فراتر از قیمت ۱۰۰۰ دلار و همچنین محدودیت در پورت‌های ارتباطی از دیگر عواملی است که موجب شده اپل در این رده‌بندی نمرات کمی کسب کند.

از دیگر نکات مهم بررسی سایت Laptop Mag می‌توان به ارتقا چهار رتبه‌ای مایکروسافت و همچنین بهبود دو رتبه‌ای جایگاه HP نسبت به بررسی‌های سال گذشته اشاره کرد. این رده‌بندی همچنین افت دو رتبه‌ای جایگاه ایسوس، اپل و MSI نسبت به بررسی‌های گذشته را نشان می‌دهد.

منبع: Laptop Mag