کلیدها، گوشی تلفن همراه، کیف پول و… چک لیست همیشگی‌ای هستند که همه ما وسواس فکری برای جا گذاشتن آنها در منزل داریم. این وسواس با کمک ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند جدید درمان خواهد شد.

اپل در حال معرفی ویژگی جدیدی است که به کاربر اجازه می‌دهد، خودرو و درب منزل خود را با استفاده از آیفون باز کند، بدین‌ترتیب دیگر نیازی به حمل کلیدهای اضافه نخواهید داشت.

بر طبق اطلاعات سایتEngadget ، یک تراشه اتصالات نزدیک (NFC) در آیفون نصب خواهد شد که مسئول انجام معاملات آسان در مواردی همچون اپل پی (سیستم پرداخت اپل) است و به نظر می‌رسد فراتر از توانایی‌های فعلی برود.

تغییر در تراشه ارتباطات و تعاملات نزدیک یا NFC که انتظار می‌رود ماه آینده رونمایی شود، می‌تواند راه را برای استفاده بیشتر مردم از آیفون در سایر تعاملات حساس امنیتی از پرداخت هزینه‌های حمل و نقل تا باز کردن درب‌های اتومبیل برای تایید هویت باز کند.

تراشه‌های NFC می‌توانند در موارد دیگر نیز همچون مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرند. گفته می‌شود این یافته‌ها در کپی مربوط به انتشار ios 12 کشف شده و احتمالا ios جدید دارای این ویژگی‌های جذاب است.

اپل گزارش داده که از سال ۲۰۱۴ با شرکت HID Global که یک شرکت امنیت هویت است، در این خصوص کار می‌کند و به‌زودی این ویژگی را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان WWDC 2018 معرفی خواهد کرد.

منبع: کالاسودا