بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت و ثروتمندترین مرد جهان می­گوید که هیچ وقت به دنبال این نبوده که به گذشته بازگردد. در واقع، نام اولین و مشهورترین کتاب او تا به امروز یعنی “جاده پیش رو” برگرفته از این اندیشه وی می­باشد.

بنابراین تعجب برانگیز نیست که زمانی که در رویداد تجاری بلومبرگ این سؤال از او پرسیده شد که آیا در صورت وجود شرایط، حاضر می­باشد، کلیدی مجزا را جهت انجام وظایف کلیدهای سه انگشتی “control-alt-delete” طراحی کند، این گونه پاسخ می­دهد: نمی­شود به عقب بازگشت و چیزهای کوچکی را در زندگی تغییر داد، بدون آنکه چیزهای بزرگ دیگر تحت تاثیر قرار نگیرند.

با این حال، گیتس اعتراف می­کند که اگر می­توانست یک چیز را بدون در نظر گرفتن خط زمان تغییر دهد، این بود که حتماً یک کلید مجزا را جهت انجام وظایف کلیدهای “ctrl+alt+delete” در نظر می­گرفت.

Ctrl-Alt-Delete

این اولین باری نیست که بیل گیتس چنین سخنانی را بر زبان می­آورد. او در سال ۲۰۱۳ نیز در مصاحبه­ای گفت که در نظر داشته است، کلیدی مجزا را به منظور انجام وظایف سه کلید مذکور طراحی کند، اما از آنجا که مایکروسافت، در سالهای آغازین طراحی ویندوز، آن را بنا به درخواست شرکت IBM تولید می­کرده و از حمایت این شرکت برخوردار بوده است، موفق نشده نظر مثبت این شرکت را برای طراحی کلید مجزا جلب کند.

دیوید برادلی، از مهندسان شرکتIBM ، شخصی بود که مکانیسم سه کلید CTRL-Alt-Del را طراحی کرد. برادلی در این باره می­گوید: “اگرچه من این مکانیزم را طراحی کردم، اما بیل گیتس کسی بود که آن را معروف کرد”. لازم به ذکر است، به مرور زمان، کارایی کلیدهای ctrl-alt-delete فراتر رفته و تنها به بوت کردن سیستم ختم نمی­شود.

منبع: نت نوشت