همان­طور که می­دانید، «بیل گیتس» بنیانگذار مایکروسافت، در سال­‌های اخیر و پس از بازنشستگی به انجام امور خیرخواهانه روی­‌آورده و میلیون­ها دلار از پول خود را صرف کمک به ارتقاء سطح زندگی انسان­‌های محروم در نقاط مختلف دنیا کرده است. اکنون میلیاردر آمریکایی در اقدامی تازه، ۵۰ میلیون دلار از حساب بانکی شخصی خود را در بنیاد «DDF» لندن سرمایه­‌گذاری کرده تا در پژوهش‌­های مربوط به درمان زوال عقل و آلزایمر مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته گیتس، مسئله زوال عقل موضوع فراگیر و البته خطرناکی است که به توجه ویژه نیاز دارد. هرچند تئوری‌های موجود در بهترین حالت ۱۰ سال دیگر به وهله عمل می­رسند، با این حال هر حرکت رو به جلویی در حال حاضر بسیار مؤثر خواهد بود.

بیل گیتس ۵۰ میلیون دلار دیگر هم در استارتا‌پ­‌ها سرمایه­‌گذاری خواهد کرد. وی همچنین از یک سال پیش مطالعات خود در حوزه آلزایمر و زوال عقل را آغاز کرده و طی این مدت ۵ زمینه اصلی برای پژوهش را مشخص نموده که عبارتند از: درک فرآیند رشد آلزایمر، شناسایی و تشخیص بیماری، رویکردهای متوقف‌سازی بیماری، تسهیل مشارکت در آزمایشات انسانی و استفاده بهتر از داده‌­ها.

لازم به ذکر است که بیل گیتس تصمیم دارد ۵۰ میلیون دلار دیگر را هم در استارتاپ­های فعال حوزه، که رویکردهای نوآوران‌ه­ای نسبت به درمان آلزایمر و زوال عقل دارند، سرمایه‌­گذاری کند. گفتنی است آلزایمر (که هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده) ششمین عامل مرگ و میر در آمریکا بوده و بنا بر پیش­بینی­‌ها، تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۱۳۱ میلیون نفر در سراسر دنیا به آن دچار خواهند شد.

منبع: Fortune