در سال ۲۰۱۷ به سر می­بریم و ماشین­های پرنده احتمالاً به­زودی از راه می­رسند، هرچند به این زودی­ها نمی­توانیم سوار آنها شویم. کمپانی ایرباس اخیراً مدعی شده که مفهوم تاکسی پرنده­اش همچنان در دست توسعه بوده و نخستین پرواز خود را تا پایان سال آتی میلادی به انجام خواهد رساند. اگرچه نخستین پرواز به صورت خودکار انجام می­شود، اما کمپانی مورد اشاره برنامه دارد در وسایل نقلیه چهار نفره خود، از خلبان انسانی نیز استفاده کند؛ اما فعلاً همه برنامه­ها حول خودران بودن ماشین­های پرنده می­چرخد.

تاکسی­های خودران پرنده از آگوست ۲۰۱۶ در دست کار بوده­اند. اگرچه به نظر می­رسد CityAirbus بالگردی چهار پره خواهد بود، اما هنوز امکان دارد که طراحی نهایی این وسیله نقلیه متفاوت باشد. CityAirbus بالگردی الکتریکی است که می­تواند تا سقف چهار مسافر را در مناطق شهری جا به جا کند.

طراحی چهار پره سبب می­شود این وسیله نویز بسیار کم و ابعاد کوچکی داشته باشد، ضمناً قابلیت تقسیم سفر میان مسافران، هزینه­های CityAirbus را به اندازه تاکسی­های معمولی کاهش می­دهد.

البته این تنها ایرباس نیست که چنین اهدافی را دنبال می­کند. اوبر هم رویدادهایی برای تاکسی­های پرنده برگزار کرده و قصد دارد نخستین بالگرد خود را در سال ۲۰۲۰ آزمایش کند. این بالگرد ۱۸ پره خواهد داشت و قرار است توسط کمپانی آلمانی   Volocopter  ساخته شود. با توجه به این­ها، به نظر می­رسد هنوز زمان زیادی باقی مانده تا مردم قادر به پرواز با اتومبیل­های پرنده خود باشند و فعلاً باید به سفرهای هوایی که توسط شخصی دیگر (یا کامپیوتر) انجام می­شوند، بسنده کرد.

منبع:  Engadget