رئیس جمهور جدید آمریکا تا چند وقت پیش و حتی برای مدتی در کاخ سفید، از یک دستگاه گلکسی اس۳ برای مکالمه و برقراری ارتباطات استفاده می­کرد که پس از نامه­ی جمعی از سناتورها به مشاور امنیتی او مبنی بر ناامن بودن و احتمال هک موبایل­های اندرویدی قدیمی (که به روزرسانی­های امنیتی را دریافت نمی­کنند)، یک دستگاه آیفون در اختیار ترامپ قرار گرفت.

اما مسئله اصلی، محدودیت کارکردهای موبایل جدید است که مسلماً برای دونالد ترامپ خوشایند نخواهد بود، چرا که بر اساس گزارشات، دستگاه مورد بحث تقریباً هیچ اپلیکیشن ارتباطی (حتی مرورگر سافاری) را در خود نداشته و تنها نرم­افزار موجود در آن، مربوط به شبکه اجتماعی توییتر است.

همچنین لازم به ذکر است که مشاوران ترامپ و کارمندان کاخ سفید برای جلوگیری از تماشای تلویزیون و ارسال نظرات ناپخته و اعلام تصمیمات حساس در فضای اینترنت توسط رئیس جمهور (که در برخی موارد نیز جنجال آفرین شده)، برنامه کاری سنگینی را برای وی ترتیب داده و همواره جلسات و ملاقات­های مختلفی را برای ترامپ پیش­بینی می­کنند.

جالب است بدانید که مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا اخبار روزانه را به دلیل عدم وجود مرورگر روی آیفون و همچنین بی­علاقگی ترامپ نسبت به استفاده از کامپیوتر، به صورت پرینت شده در اختیار وی قرار می­داده است.

گفتنی است آیفون دونالد ترامپ توسط نرم­افزار مدیریت موبایل اپل و نیروهای امنیتی سازمان سیا، با محدودیت­های ویژه­ای برنامه­ریزی شده، اما مشخصاً اپلیکیشن توییتر به عنوان شبکه اجتماعی مورد علاقه ترامپ دست نخورده باقی مانده است.

منبع: Phone Arena