نتایج یک بررسی نشان می‌­دهد اکثر افراد بزرگسال در آمریکا استفاده از تلفن­‌های ثابت را کنار گذاشته و متوقف کرده‌­اند.
استفاده از تلفن ثابت در آمریکا به تاریخ می‌پیوندد

بر اساس تازه‌­ترین تحقیقات مرکز ملی آمار سلامت در ایالات متحده، استفاده از تلفن ثابت در این کشور به سرعت در حال کاهش است، زیرا بخش عمده مردم آمریکا دارای گوشی‌­های تلفن همراه هستند و برای برقراری تمامی انواع ارتباطات از آن استفاده می‌­کنند.

بر اساس همین بررسی بخش عمده کاربران تلفن همراه در آمریکا در دهه­‌های ۲۰ و ۳۰ زندگی خود به سر می­برند. این تحقیق که در بازه زمانی جولای تا دسامبر سال ۲۰۱۶ انجام شده، نشان می­‌دهد که در ۰۸/۵۰ درصد از خانه­‌های مردم آمریکا تلفن همراه وجود دارد، اما تلفن ثابتی در آنها نصب نشده است.

بررسی وضعیت افراد در بازه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال نشان می­‌دهد که بیش از ۷۰ درصد از این افراد تنها از تلفن همراه استفاده می­‌کنند و دارای تلفن ثابت نیستند.

همین تحقیق نشان می­دهد ۷/۶۰ درصد از نوجوانان آمریکایی تنها از تلفن همراه استفاده می­کنند و این رقم در میان بزرگسالان ۵/۵۰ درصد است. در این تحقیق با ۲۰ هزار خانوار آمریکایی در کل این کشور مصاحبه شده است.

از جمله علل کاهش استفاده از تلفن ثابت، کاربردهای گسترده تلفن همراه و سهولت استفاده از آن و همین طور عدم ارائه خدمات نصب تلفن ثابت در برخی از نقاط این کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر