از منوی سمت راست، گزینه “ثبت درخواست گواهی الکترونیکی” و از زیرمنوی باز شده، گزینه “ثبت درخواست گواهی از طریق CSR” را انتخاب نمایید:

 

در پنجره درخواست جدید ، نوع گواهی را از کمبوباکس” انواع گواهی” انتخاب نمایید و فرم نمایش داده شده را تکمیل کنید.

  1. متقاضی وابسته به دولت
نکته: برای اشخاص حقوقی که دولتی نمی‌باشند گزینه “متقاضی وابسته به غیر دولت” را انتخاب نموده وبا توجه به نیاز خود،” اعتبار یک سال یا دو سال” را انتخاب نمایید.

سپس باید محتوای فایل FA.CSR را که قبلا با دستورایجاد کرده بودید، در فیلد “محتوای درخواست گواهی  (CSR)” کپی نمایید.

نکته: برای باز کردن فایل FA.CSR و کپی کردن محتوای آن می‌توان از برنامه Notepad کمک گرفت، برای این منظور، برنامه Notepad را باز نموده و از منوی  FILE، گزینه OPEN را انتخاب نموده و سپس به آدرس ذخیره فایل در پوشه bin بروید. سپس Type فایل را روی ALL files گذاشته و فایل FA.Csr را انتخاب نموده و آن را درون Notepad باز کنید. حالا کل محتوای فایل را به صورت کامل انتخاب نموده و کپی نمایید.

روی دکمه “بررسی درخواست” کلیک نمائید:

نتایج بررسی CSR در قسمت “نتیجه بررسی CSR” نمایش داده خواهد شد در صورتی که که مقادیر CSR صحیح باشد وضعیت تمامی فیلدها با “تیک سبز” نشان داده می‌شود و دکمه “نمایش اطلاعات فرم” نمایش داده خواهد شد:

با کلیک روی دکمه “نمایش اطلاعات فرم”، اطلاعات متقاضی نمایش داده می‌شود، در ادامه باید تمامی اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و مدارک مورد نیاز سایت نظیر معرفی نامه سازمان ، آگهی تاسیس و آگهی تغییرات سازمان را آپلود کنید.

پس از بررسی اطلاعات، دکمه “ثبت درخواست” را انتخاب نمائید:

در این مرحله صفحه پرداخت تعرفه گواهی الکترونیکی نمایش داده می شود.

سپس از میان درگاه‌های پرداخت موجود، یکی را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه “پرداخت” وارد صفحه پرداخت بانکی شده، “کارمزد صدور گواهی مهر سازمانی” را پرداخت کنید. چنانچه پرداخت شما موفقیت آمیز باشد، یک کد رهگیری صادر شده و صفحه زیر نمایش داده می‌شود:

سپس بعد از دریافت کد رهگیری، از آن پرینت گرفته و با در دست داشتن اصل کلیه مدارک ذکر شده (نظیر اصل کارت ملی و شناسنامه، اصل معرفی نامه، اصل آگهی تغییرات و آگهی تأسیس، کد رهگیری، روزنامه رسمی و یک عدد فلش مموری خالی و وکالت نامه (درصورتی که وکیل شرکت برای دریافت گواهی مراجعه می‌کند و …) به دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر پیشخوان استان خود مراجعه کرده و گواهی مهر سازمانی خود را دریافت کنید .

لیست دفاتر منتخب پیشخوان یا دفاتر اسناد رسمی استان خود را می‌توانید در صفحه اصلی سایت از قسمت “ثبت‌نام” با انتخاب گزینه “لیست دفاتر ثبت‌نام” جستجو کنید .

پس از مراجعه به دفتر ثبت‌نام مورد نظر، یک گواهی مهر سازمانی که به صورت “یک فایل با پسوند “CRT می‌باشد را بر روی فلش دریافت می‌کنید.این فایل، هویت سازمان شما می‌باشد ، بنابراین در حفظ آن کوشا باشید.

حالا می‌بایست فایل مربوطه را در مسیر C:\program files\openssl-win32\bin کپی نمایید.