مطالعات اخیر نشان داده که یکی از چالش­‌های پیش روی حسابداری و خدمات مالی-تجاری “رواج فناوری” می‌­باشد. باوجود رشد سریع تکنولوژی، بسیاری از این شرکت­‌ها هنوز با روش­‌های حسابداری دستی و یا سیستم‌­های قدیمی که به درستی کار نمی­‌کنند، سروکار دارند.

حسابداری مالی بنگاه‌های اقتصادی

چهار روش اساسی در ارتباط با حسابداری و خدمات مالی-صنعتی شرکت­‌های کوچک وجود دارد که میزان موفقیت شرکت­‌ها را در ماه­‌ها و سال‌­های آینده تضمین می­کند. در این مقاله به بررسی نحوه استفاده از فناوریIT  در هر یک از این چهار روش مذکور می­پردازیم.

  • افزایش تمرکز بر خدمات کاربران: به طور کلی تعامل بین موسسه‌­های حسابداری و کاربرانشان دیگر از طریق ملاقات­ حضوری و چهره به چهره صورت نمی­پذیرد و بیشتر به واسطه تماس‌­های تلفنی، ایمیل و دیگر تکنولوژی­‌های نوین صورت می­پذیرد. این به معنی استقرار و استفاده گسترده‌­تر از وسایل ارتباط جمعی شامل؛ خدمات اشتراک‌­گذاری فایل­‌هایی نظیر؛ Egnyte، سیستم­‌های ویدیو کنفرانس و تقویم‌­های مشترک می­‌باشد. کسب و کارهای کوچک در حوزه صنعتی نیاز به یک مجموعه غنی از ابزار­های ارتباط جمعی برای ارتباط و تعامل سازنده‌­تر با کاربران خود دارند. بر اساس این گزارش استفاده از تکنولوژی نوین برای حدود ۸۰ درصد از بنگا­ه‌های اقتصادی “کارآمد” است و این راهکار بر موفقیت آنها تاثیر دارد.
  • قابلیت "اثبات آینده" ریسک سرمایه‌­گذاری در فناوری نوین: پیش­بینی آینده کار بسیار دشواری است. چگونه می­توان در فناوری های نوین سرمایه­‌گذاری کرد، در حالیکه نمی­دانیم اینن فناوری در آینده هم کاربردی دارد یا خیر؟ یکی از راه‌های آسان جهت استقرار هر نوع سرویسی، استفاده از تکنولوژی­ (XaaS) است (URL TK). با این راهکار شما نرم‌­افزار یا سخت­‌افزاری خریداری نمی‌­کنید، بلکه صرفا منابعی را به اشتراک می­گذارید، که باعث امنیت تجاری سازمان و ایجاد همکاری نزدیک و تعامل صحیح بین کارکنان و کاربران می­‌شود. با استفاده از (XaaS) هرگز زمان را از دست نخواهید داد، زیرا سیستم به طو مستمر به روز رسانی می­شود. به علاوه شما بدون نیاز به هیچگونه سرمایه­‌گذاری کلانی، جریان نقدی بهتری خواهید داشت.
  • تحرک و انتقال: در پنج سال آینده، تحرک نقش بسیار اساسی و مهمی در کسب و کار بنگاههای اقتصادی و حسابداری خواهد داشت. برای مثال؛ تکنولوژی فضای مجازی به افراد متخصصاجازه بازدید از سایت کاربران از طریق تلفن همراه می­دهد و طیف گسترده‌­ای از خدمات را بدون نیاز به حضور فیزیکی و استفاده از دسکتاپ خود ارائه می­دهند. حدود ۹۳ درصد از بنگاه‌های اقتصادی که در حال حاضر از تلفن همراه استفاده می­‌کنند یا برنامه­‌ای برای سه سال آینده خود دارند، مزایای زیر را دارند: ۱- خدمات مشتریان در آنها  بهبود یافته است(۵۸%). ۲- بهره‌­وری بهتر (۵۵%) و ۳- درآمد و شغل کارکنان را بهبود بخشیده است(۴۹%).
  • افزایش استفاده از رسانه­‌های جمعی: خدمات تجاری بنگاه­‌های اقتصادی و حسابداری برای تعامل آنلاین با کاربران و نظارت رقبا روز به روز پیچیده‌­تر می­‌شود. در حال حاضر ۶۹% از شرکت­‌های تجاری از رسانه‌­­های جمعی به عنوان ابزاری برای کسب و کار خود استفاده می­‌کنند در حالیکه ۲۸% از شرکت­‌ها این برنامه را برای آینده دارند.

نتایج:

قابل توجه‌­ترین یافته‌­های حاصل از نظر سنجی: شرکت­‌هایی که آمادگی لازم جهت رویارویی با  این روند را دارند معتقدند تکنولوژی کلید مدیریت تغییر و محرکی برای ارائه نتایج تجاری بهتر است. اگرچه برخی از این شرکت‌­های حسابداری جهت ارائه عملکرد برتر دررقابت و تلاش هستند با این حال بسیاری از آنها به این نتیجه رسیده‌­اند که با استفاده از تکنولوژی  نقش فزاینده­ و مکملی در بازار می­توانند داشته باشند.

برگرفته از سایت forbes.com

مترجم: نگار فروغی