شرکت‌های خصوصی ایرانی که عموما طی سال‌های اخیر با مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شرایط دشوار اقتصادی دست به گریبان بوده‌اند، به تجربه دریافته‌اند که نباید چشم به انتظار حمایت‌های بخش دولتی باشند و آموخته‌اند که مشکلات کسب و کار خود را به هر نحو که شده حل و فصل نمایند. لیکن از دستگاه‌های دولتی حداقل این انتظار را دارند که برای تجارتشان مشکلات جدید ایجاد نکنند.

بعنوان مثال، موردی که طی چند هفته اخیر اتفاق افتاده، فیلتر شدن تبلیغات شرکت‌ها در سایت گوگل است یا بطور دقیق‌تر تبلیغاتی که از طریق برنامه Google Adwords انجام می‌شود. این کار باعث می‌شود که مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی موسسات تصور کنند که سایت اصلی شرکت تبلیغ کننده فیلتر شده است که از نظر اعتباری تاثیر خوشایندی نخواهد داشت. ضمن اینکه با توجه به تاثیر مهم تبلیغات روی موتورهای جستجو – که گوگل مهمترین آنهاست – برای بسیاری از شرکت‌های خصوصی داخلی، محروم شدن از این کانال ارتباطی با مشتریان بالقوه، نهایتا سبب تضعیف و آسیب دیدن این کسب و کارها خواهد شد.

با این امید که مسئولین محترم سازمانها قبل از اتخاذ تصمیماتی این‌چنین، عواقب و تاثیرات احتمالی آن را روی بخش خصوصی نحیف کشورمان مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

بهزاد مقصودی – مدیر عامل شرکت پردازش موازی سامان(تدبیر)