حسابداریفدراسیون بین المللی حسابداران (IFAC) در سال ۲۰۰۷ میلادی، به مناسبت سی‌امین سال تاسیس خود، دوم تا هشتم دسامبر را به عنوان هفته جهانی حسابداری (World Accountancy Week) نام‌گذاری کرد. در ایران نیز جامعه حسابداران رسمی ایران و انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان اعضای این فدراسیون جهانی، از ۱۴ تا ۲۱ آذر را به عنوان هفته حسابداری و روز ۱۵ آذر را به عنوان روز حسابدار انتخاب کرده‌اند.
شرکت پردازش موازی سامان، با ۱۶ سال سابقه فعالیت در زمینه طراحی و تولید نرم‌افزارها و راه‌کار‌های مالی و اداری، همواره در حال تعامل و همکاری با جامعه بزرگ و پویای حسابداران، مشاوران و مدیران مالی ارجمند کشورمان بوده و مفتخر است که مجموعه نرم‌افزارهای مالی و اداری تدبیر با اقبال عمومی این عزیزان در موسسات مختلف تولیدی، بازرگانی، خدماتی و پیمانکاری کشور مواجه شده و سهم قابل توجهی از بازار نرم‌افزارهای مالی را به خود اختصاص داده است.
در این یادداشت برآنیم که بر اهمیت حرفه و دانش حسابداری در رشد و توسعه پایدار اقتصاد ملی و اقتصاد جهانی تاکید کنیم. در درجه اول باید اهمیت گزارش‌های مالی شفاف، دقیق و به‌هنگام را در موفقیت بلندمدت کسب و کارها و نیز در سطح کلان ملی، در ارزیابی دقیق پیشرفت پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ استانی یا کشوری و کمک به تصویب و تخصیص بودجه‌های مناسب برای بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و بازرگانی را یادآوری کنیم.
دانش حسابداری در عصر فناوری اطلاعات، با بهره‌گیری از ابزارها و تکنیک‌های مدرن می‌تواند در راستای ایجاد شفافیت در فرآیندهای سازمانی چه در سطح موسسات و چه در سطح وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های عمومی و دولتی عمل کند و از این طریق بهره وری اقتصادی را هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی افزایش دهد.
در سطح بین‌المللی نیز، وجود استانداردهای حسابداری و حسابرسی و استانداردهای گزارشگری مالی (مانند IFRS) به بنگاه‌های بزرگ و کوچک امکان دسترسی آسان‌تر به بازارها و سرمایه‌گذاران خارجی را فراهم نموده است. بدون وجود چنین استانداردهایی انجام تراکنش‌های بین‌المللی و همچنین مقایسه عملکرد و سوددهی کسب و کارها در مناطق جغرافیایی مختلف بسیار دشوار می‌بود.
با توجه به نیاز جدی اقتصاد کشورمان به ورود فعال به بازارهای منطقه و جهانی، لازم است که سیاستگذاری‌های لازم در رابطه با ایجاد زیرساختهای مالی و حسابداری قوی و منطبق با استانداردهای بین‌المللی در بخش‌های خصوصی و دولتی انجام پذیرد. در ضمن باید توجه بیشتری به کیفیت آموزش رشته‌های حسابداری و مدیریت مالی در دانشگاه‌ها معطوف گردد تا فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها با جدیدترین متدها، رویه‌ها، ابزارها و استانداردهای مورد استفاده در جهان آشنا باشند.
در پایان، ضمن بزرگداشت یاد پیشکسوتان رشته حسابداری ایران از جمله دکتر عزیز نبوی، دکتر فضل الله اکبری، حسن سجادی‌نژاد و دکتر علی وثوق و تقدیر از زحمات بی شائبه اساتید بزرگی که هم اکنون در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور به تدریس این رشته مهم اشتغال دارند، هفته حسابداری و روز حسابدار را به کلیه اساتید و پژوهشگران حوزه حسابداری و مدیریت مالی، حسابداران، حسابرسان، مدیران و مشاوران مالی گرانقدر و سخت کوش کشورمان تبریک گفته و برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون داریم.
هفته حسابداری گرامی باد.
هیئت مدیره شرکت پردازش موازی سامان
آذرماه ۱۳۹۳
شرکت پردازش موازی سامان تولید کننده محصولات تدبیر و سیستم حسابداری مالی، اداری، بازرگانی و حسابداری صنعتی