در جریان برگزاری یک حراجی ، دستخط استیو جابز ۵۰ هزار دلار به فروش رسید. دستخطی که حاوی برخی اطلاعات استخدامی بود .

به نظر می‌رسد استیو جابز حتی پس از مرگ نیز برای شرکت اپل و البته بازماندگان خود پولساز است. چرا که یکی از دستخط‌های او که در دهه هفتاد و پیش از تاسیس اپل تدوین شده بود، با رقم سرسام‌آور ۵۰ هزار دلار به فروش رسید. این دستخط استیو جابز حاوی خطوط سحرآمیز یا اطلاعات فاش نشده نبود، بلکه تنها برخی اطلاعات ساده در خصوص زندگی جابز را که بر روی یک برگه استخدام قرار گرفته بود، شامل می‌شد.

به نظر می‌رسد استیو جابز پیش از آن که ایده اپل را عملی کند، قصد داشته در یک شرکت دیگر به دنبال کار بگردد. این فرم استخدام که از عمر آن مدت‌ها می‌گذرد، مورد توجه حراجی‌ها قرار گرفته و آنان با رقم ۵۰ هزار دلار به فروش این فرم اقدام کرده‌اند.

از نکات جالب این فرم می‌توان به این موضوع اشاره کرد که جابز در این درخواست از توانایی‌های مهم خود به فناوری الکترونیک و مهندسی طراحی اشاره کرده است. نکته دیگر، وجود چند غلط املایی و ویراستاری در این متن است که نشان می‌دهد استیو جوان چندان میانه‌ای با ادبیات نداشته است .

این برگه که در اندازه استاندارد A4 است، به عنوان برگی از تاریخ زندگی یکی از بنیانگذاران مطرح دنیای فناوری فروخته شده است.

هنوز اطلاعات دقیقی از هویت خریدار در دست نیست، اما به نظر می‌رسد وی علاقه شدیدی به فناوری و تکنولوژی داشته است.

منبع: کالاسودا