شیائومی دوچرخه الکترونیکی جدید خود را از روز ۳۰ ژوئیه روانه بازار می‌کند. این کمپانی چینی با شرکت Shanghai Himo Electric Technology  قرارداد بسته تا محصولات خود را از طریق آنها به فروش برساند. این دوچرخه جدید با کمک نیروی الکتریکی کار می‌کند و از دوچرخه‌سواری چند حالته پشتیبانی می‌کند.

نام این محصولHIMO است و قیمت آن ۲۶۴ دلار است. این دوچرخه در دو انتخاب رنگی، شامل ترکیبی از رنگ سیاه/ سفید یا ترکیب رنگ سیاه/ نارنجی عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است، این محصول دارای طراحی پرمیوم است که سیستم‌های کنترل الکترونیکی، ماژول‌های باتری و شارژرها را در ساختار آن ادغام می‌کند. فریم دوچرخه از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و متراکم، محکم و سبک بوده و ۱۶٫۷ کیلوگرم وزن دارد. در نتیجه حتی افراد کم سن و سال نیز می‌توانند این دوچرخه را تنها با یک دست بلند کنند. دسته‌ها به دکمه‌هایی چند منظوره مجهز شده‌اند که شامل سه دنده و یک کلید برای انتخاب است. یک دکمه الکتریکی نیز در قسمت چپ قرار دارد و می‌توان آزادانه بین حالت الکتریکی و حالت دستی سوئیچ کرد.

برای افزایش زیبایی طراحی، سیم‌کشی داخلی آن ساده است و دیگر دوچرخه در معرض چند سیم قرار ندارد. دوچرخه الکتریکی HIMO شیائومی همچنین دارای یک کنتور چند منظوره بر روی دسته چپ است که از استاندارد ضد آب IP54  پشتیبانی می‌کند، به این معنی که در هنگام بارندگی نیز می‌توان آن را به طور معمول استفاده کرد. کنتور، فاصله پیموده شده، سرعت مسافت طی شده در هر ساعت و میزان باتری را نشان می‌دهد. دوچرخه الکتریکی HIMO شیائومی مجهز به چراغ‌های LED پر نوری در جلو برای رانندگی ایمن در شب است.

دوچرخه الکتریکی HIMO شیائومی از یک موتور DC بدون برس ۲۵۰ وات و از یک تایر مقاوم در برابر سایش و شوک استفاده می‌کند تا رانندگی ایمنی را تضمین کند. باتری حدود ۶٫۵ ساعت طول می‌کشد تا فول شارژ شود که سواری تا حدود ۵۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد.

منبع: کالاسودا