نحوه نصب API سامانه مؤدیان

دریافت فایل های مورد نیاز جهت نصب راه اندازی API سامانه مؤدیان

جهت دریافت آخرین نسخه API سامانه مؤدیان می‌توانید به سایت https://moadiyan.sppcco.com مراجعه نموده و از بخش دریافت، نرم افزارهای موردنیاز جهت راه اندازی API سامانه مؤدیان را دانلود نمایید:

برای این منظور ابتدا روی دکمه “دریافت” مقابل گزینه “نرم افزار واسط ارتباط با سامانه مؤدیان تدبیر” کلیک کرده و به‌روزترین نسخه API  را دانلود نمایید.

سپس “TaxPayersRep.xml” را با کلیک روی دکمه دریافت مقابل این گزینه، دانلود نموده و سپس در پوشه XML در مسیر نصب برنامه تدبیر کپی کنید.

نکته:

در صورتی که قبلا Tadbirtax  را روی سیستم خود نصب کرده‌اید ابتدا باید آن راUninstall  نمایید.

برای این منظور از منوی Start، پنجره  Control Panelرا  باز کرده و روی گزینه Programs and features کلیک نمایید.

در پنجره Programs and features، از لیست نرم افزارهای نصب شده روی سیستم خود، Tadbirtax را انتخاب کرده و روی دکمه uninstall کلیک نمایید تا نرم افزار قبلی بطور کامل از روی کامپیوتر شما پاک شود.

پس از پاک شدن Tadbirtax  قبلی، حالا می‌توانید API جدید Tadbirtax را که از سایت مورد نظر دانلود کرده بودید، نصب نمایید.

برای این منظور روی گزینه TadbirTaxSetupV2.7.7.0، دوبارکلیک کرده و مراحل نصب را با انتخاب دکمه Next ادامه دهید تا نصب API تا به پایان برسد.

بعد از پایان نصب Tadbirtax، می‌بایست فایل TaxPayersRep.xml را در پوشه XML در مسیر نصب برنامه تدبیر روی سرور، Copy و سپس Replace نمایید.

نکته:

در صورتی که برای اولین بار اقدام به نصب Tadbirtax می‌نمایید و برنامه زیر روی سیستم شما نصب نباشد ، پس از اجرای Tadbirtax، با پیام خطای زیر مواجه خواهید شد:

windowsdesktop-runtime-6.0.16-win-x64

در این حالت شما می‌توانید با مراجعه به سایت https://moadiyan.sppcco.com ، از بخش “دریافت”، روی دکمه “دریافت” مقابل گزینه “سکوی دات نت ویرایش ۶ برای کامپیوترهای ۶۴ بیتی” کلیک کرده و windowsdesktop-runtime-6.0.16-win-x64 را دریافت و نصب نمایید.

نکته:

جهت اطمینان از نصب بودن windowsdesktop-runtime-6.0.16-win-x64، می‌بایست از منوی Start، پنجره Control Panelرا  باز کرده و روی گزینه Programs and features کلیک نمایید. در این بخش از وجود برنامه

Microsoft Windows desktop Runtime -6.0.16(x64) در لیست برنامه‌ها اطمینان حاصل نمایید.

درصورت نصب بودن windowsdesktop-runtime-6.0.16-win-x64 روی سیستم، Tadbirtax قابل اجرا خواهد بود.

نکته:
به منظور نصب Tadbirtax روی کلاینت‌ها، فقط نیاز به نصب TadbirTaxSetup می‌باشد. در صورتی که پس از نصب این API و اجرای آن، با پیغام خطای نصب نبودن .Net Descktop Runtime 6.0.1(x64) مواجه شدید، می‌بایست فایل windowsdesktop-runtime-6.0.16-win-x64 را روی کلاینت مورد نظر نیز نصب نمایید.