بسیاری از کاربران از پسوردهای ساده برای حساب‌های کاربری خود استفاده می‌کنند. بر اساس جدیدترین گزارش در حال حاضر واژه “Dragon” رایج‌ترین رمز عبور در فضای مجازی محسوب می‌شود.

از سال ۲۰۱۱ شرکت امنیتیSplashData  لیستی از محبوب‌ترین رمزهای عبور را منتشر می‌کند. هر ساله عبارت‌هایی همانند «abc123»  و «۱۲۳۴۵۶» در این لیست حضور دارند. با این وجود لیست جدید تفاوتی با گذشته دارد. بر اساس اطلاعات جدید در حال حاضر واژه «Dragon» رایج‌ترین رمز عبور محسوب می‌شود.

در ابتدا Dragon (اژدها) به عنوان رایج‌ترین رمز عبور شناخته نشده بود، حتی این واژه در لیستی که توسط کسپرسکی در سال ۲۰۱۶ تهیه شده بود حضور نداشت. افراد معمولا برای رمز عبور خود از عبارت‌هایی استفاده می‌کنند که برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر واژه Dragon نقش مهمی در دنیای سرگرمی بازی می‌کند. یکی از دلایل محبوبیت این واژه مربوط به سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) و بازی skyrim است.

برخی از افراد ازاین واژه به تنهایی برای پسورد خود استفاده نمی‌کنند و این کلمه را با حروف دیگر ترکیب می‌کنند. در حالت عادی سایت‌هایی که در زمینه رمزگذاری قوانین سختگیرانه‌ای دارند، هک نمی‌شوند. سایت‌‎های عادی در این زمینه دچار ضعف هستند و به همین دلیل کاربر می‌تواند از هر واژه‌ای برای رمز عبور خود استفاده کند.

در یکی از مطالعاتی که در زمینه رمز عبور انتخابی توسط کاربران صورت گرفته، به استفاده از واژه‌هایی که نشا‌ن‌دهنده علایق فرد باشد، اشاره شده است. برای مثال افراد از نام ورزش و حیوان مورد علاقه خود به عنوان پسورد استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از عبارت‌های رایج در هنگام انتخاب رمز عبور، iloveyou  بوده که در تمامی زبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موارد جالبی که در بررسی اخیر به آن اشاره شده، محبوبیت کلمه monkey (میمون) است که دلیل آن می‌تواند مربوط به محبوبیت این حیوان باشد.

منبع: نت نوشت