به تازگی روباتی طراحی و ساخته شده که نوشیدنی‌های مختلف مانند آب میوه و قهوه سرو می‌کند. این روبات که  Yunuنام دارد، قادر است با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.

هر روز روبات جدیدی برای انجام کارهای مختلف طراحی و ساخته می‌شود. استفاده از روبات در رستوران‌ها یکی از برنامه‌های طراحان و سازندگان آن است، چرا که معتقدند استفاده از روبات‌ها موجب می‌شود تا به‌دلیل حضور آنها محیط هیجان انگیز شده و مشتریان افزایش یابند.

سرو آب میوه و قهوه توسط روبات

به ‌تازگی، شرکتی روباتی ساخته است که نوشیدنی‌های مختلف مانند آب میوه و قهوه سرو می‌کند. این روبات کهYunu  نام دارد، قادر است با مشتریان خود ارتباط برقرار کند. «یونو» مشتریان خود را به خوبی می‌شناسد و حتی می‌داند که چه نوشیدنی با چه طعمی دوست دارند. همچنین امکان صحبت با مشتریان خود را دارد و گویی دارای روح و شخصیت است.

یونو قادر به چه کارهای است ؟

یونو قادر است به‌صورت کارت اعتباری پرداخت انجام دهد، هر چند امکان پرداخت از طریق تلفن همراه نیز وجود دارد. این روبات قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و به این طریق مشتری قادر است از طریق تلفن همراه با این روبات ارتباط گرفته و به‌صورت لمسی نوشیدنی سفارش دهد. از سوی دیگر امکان مدیریت و نظارت از طریق ابر (Cloud) را دارد. این روبات قادر است در ساعت ۱۰۰ تا ۱۵۰ نوع نوشیدنی‌ سرو کند، از این‌رو مناسب رستوران‌ها و مکان‌های عمومی است.

آزمایش‌های اولیه روبات یونو

روبات یونو در آزمایش‌های اولیه نشان داده که کاملاً مستقل و بی‌عیب است. عملکرد این روبات موجب می‌شود تا بهره‌وری در رستوران‌ها و کافه‌ها بالا رود، به طوری که نه تنها در ۱۰ تا ۱۵ درصد از مواد صرفه‌جویی می‌شود، بلکه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. این روبات ۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و در دو سایز ساخته شده و به راحتی قابل جابه‌جایی است. صاحبان رستوران‌ها و کافه‌ها با به‌کار بردن این دستگاه دیگر نگران ارائه مالیات، سرقت یا بیماری کارمندان خود نخواهند بود. گفتنی است هنوز قیمت و زمان ارائه این محصول به بازار مشخص نشده است.

منبع: کالاسودا