شرکت اپل در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان خود تعدادی از محصولات سخت‌افزاری و فیچرهای نرم‌افزاری جدیدش را معرفی کرد. بزرگترین خبر آن شب هوم‍پاد (Homepod) بود، یک سخنگو (speaker) که با نیروی Siri کار میکند و برای رقابت با اِکوی (Echo) آمازون و هومِ (Home) گوگل طراحی شده است.

سایر خبرها شامل بهترین فیچرهایِ iOS11 ، پرو آی‌پدِ ۱۰/۵ اینچ، و کامپیوترهای مک‌بوک و آی‌مکِ ارتقا یافته بودند. در اینجا یک گردآوری از محصولات جدیدی که اپل در این کنفرانس جهانی معرفی کرده آورده‌ایم.

iOS 11

این نرم‌افزار موبایل شامل یک Siriیِ مفیدتر، پرداختهای گوشی به گوشی درون iMessage و یک مرکزِ کنترل (control center) میشود که تمام کارکردها را در یک جا جمع‌آوری میکند.

این اپلیکیشنِ عکسها در iOS11 میتواند مجموعه‌ای از عکسها و فیلمها را با نام Memories ایجاد کند که میتوانند لحظات کلیدی و مهم مانند سالگردها را مشخص کنند.

iOS11 یک حالتِ «هنگام رانندگی مزاحم نشوید» دارد که صفحات آیفون را سیاه میکند و کاربران را از پاسخ دادن به پیامها بازمیدارد.

این نرم‌افزار در پاییز در دسترس عموم قرار میگیرد.

سخنگوی هوم‌پاد (HomePod Speaker)

جدیدترین محصول اپل یک سخنگو به بلندی ۷ اینچ است، به نام هوم‌پاد که به یک تراشه‌‌ی A8 مجهز شده که صدا را بر اساس شکل و اندازه‌ی اتاقی که در آن است تنظیم میکند و به دستورها پاسخ میدهد. این محصول به Siri مجهز شده و برای رقابت با اِکوی آمازون و سخنگوهای هومِ گوگل طراحی شده است.

سخنگوی هومپاد به بلندی ۷ اینچ

 

این سخنگو اندازه و شکل اتاق را اسکن میکند و بازده صوتیش را با آنها تطابق میدهد

 

پرو آی‌پدِ ۱۰٫۵ اینچ

این دستگاه جایگزین پرو آی‌پد ۹/۷ اینچی میشود و به نسخه‌ی ۱۲/۹ اینچی میپیوندد. اپل فیچرهای   iOS11 جداگانه‌ای را برای آی‌پد طراحی کرده که باعث میشوند بیشتر مثل یک کامپیوتر اپل کار کند.

 

پرو آی پد ۱۰/۵ اینچ

لپتاپها و کامپیوترهای مک‌بوکِ جدید

اپل دسکتاپ آی‌مک و لپتاپهای مک‌بوک خود را با پردازشگرها و قدرت حافظه‌ی ارتقا یافته، توسعه بخشیده است. همچنین یک پِرو آی‌مک جدید رونمایی کرده که یک صفحه‌ی ۵K دارد، به رنگ خاکستری، و با قیمت ۴،۹۹۹ دلار به فروش میرسد.

این پرو آیمک قیمت یک آیمکِ ۴K را به ۱،۲۹۹ دلار رسانده است و هم اکنون یک نسخه‌ی ۱،۲۹۹ دلاری از پِرو مکبوک وجود دارد.

ساعت OS 4 و تلویزیون OS

اپل برای کامپیوترهایش macOS High Sierra را معرفی کرده است. این نرم‌افزار جدید با یک سافاریِ (Safari) سریعتر می‌آید که جلوی پخش خودبه‌خودی ویدیوها را میگیرد و وبسایتها را از دنبال کردن کاربران بازمیدارد. این نرم‌افزار با واقعیت مجازی برای اولین بار مطابق است و تنظیماتی مانند mail، photos، و file storage را نمایش میدهد.

اپل همچنین برای ساعتش نرم‌افزار جدیدی با نام watchOS 4 رونمایی کرده که یک صورتِ Siri دارد که میتواند پیشنهادهای ویژه‌سازی‌شده‌ای (personalized) را در طول روز ارائه دهد.

منبع: telegraph.co.uk