به‌تازگی مارک زاکربرگ درباره‌ی تکنولوژی واقعیت مجازی اظهار نظری کرده که در جای خود جالب است. او خواهان استفاده ۱ میلیارد نفر از این تکنولوژی است.

فیسبوک یکی از شرکت‌هایی است که به‌شدت بر تکنولوژی واقعیت مجازی تاکید دارد و آن را انقلاب بعدی در دنیای دیجیتال می‌داند. بارها مدیرعامل این شرکت، یعنی مارک زاکربرگ به پتانسیل بالای هدست‌های واقعیت مجازی اشاره کرده است. حال در ادامه‌ی این روند، دیروز فیسبوک رویدادی را در شهر سن‌خوزه ایالت کالیفرنیا برگزار کرد که به تکنولوژی واقعیت مجازی و پلتفرم آکیلس اختصاص داشت.

یکی از سخنرانان این رویداد، موسس و مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ بود. او در سخنان خود به پتانسیل این تکنولوژی برای پیوند افراد و ایجاد مشاغل در سراسر جهان اشاره کرد. برطبق گفته‌ی او، این تکنولوژی می‌تواند نیاز به حضور فیزیکی افراد را از بین ببرد. بنابراین شخصی‌ که برای نمونه در شهر نیو مکزیکو (New Mexico) زندگی می‌کند، می‌تواند در نقطه‌ای مانند نیویورک (New York)  کار پیدا کرده و شروع به کسب درآمد کند.

او گفت: امیدوار است در آینده ۱۳ درصد جمعیت جهان، یعنی حدود ۱ میلیارد نفر، از این تکنولوژی استفاده کنند.

ناگفته نماند که زاکربرگ در بین سخنانش هیچگونه اشاره‌ای به زمان تحقق این چشم‌انداز نکرد. اگرچه رقم موردبحث به‌هیچ عنوان کم و کوچک نیست، اما با توجه به این موضوع که هم‌اکنون فیسبوک ۲ میلیارد نفر کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد، به وقوع پیوستن آن نیز دور از ذهن نیست.

منبع: زومیت