شرکت سامسونگ به صورت رسمی اعلام کرد که توانسته به عنوان اولین شرکت در دنیا به فناوری تولید انبوه تراشه ۱۰ نانومتری برسد و شرکت­های فناوری می­توانند سفارش‌های ساخت تراشه‌های خود را به این شرکت ارسال نمایند.

سامسونگ مدعی است که در پی رسیدن به برتری ویژه در عرصه موبایل است. خصوصاً این شرکت بزرگ فن‌آوری، تولید تراشه‌هایی با پردازش ۱۰ نانومتری را آغاز کرد. شرکتی که تنها سازنده متخصص برای انجام این کار می‌باشد.

واضح است که هرچقدر طراحی تراشه‌­ها کوچکتر باشد، می­‌توان جریان برق و فرآیند پردازش بیشتری به ریزداده­‌ها با سایز دلخواه وارد کرد. حال اگر همین پردازش ۱۰ نانومتری را بر روی کامپیوترهای کوانتومی که براساس مقیاس­ه‌ای اتمی عمل می­کنند، انجام دهیم، اینطور انتظار می­رود که قدرت شمارش اعداد بیشتری در همان فضا تولید شود. سامسونگ مدعی است، این تراشه بهترین تراشه دنیا محسوب می­‌شود.

ظاهرا سامسونگ اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ روکش­‌های سیلیکونی پیشرفته خود را بر روی دستگاه­‌های باز شده روانه بازار خواهد کرد. درمقایسه با سامسونگ که بر روی تراشه­‌های ۱۰ نانومتری کار می­کند، گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال، دو محصول آخر گوشی­‌های اندروید- دارای پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۱ کوالکام است که با پروسه ۱۴ نانومتری تامین می­‌شوند.

منبع: شهر خبر