با نزديك شدن به سال نو ميلادي اولين چيزي كه در ذهنمان نقش مي بندد درخت كريسمس، يعني همان كاج سبز با تزئينات پر زرق و برق و گلوله هاي رنگي و البته بابا نوئل با آن ريش سفيد بلند و لباس هاي قرمز است. البته جشن سال نو ميلادي همانند اكثر جشنها داراي ريشه مذهبي و همچنين متاثر از فرهنگ بومي مي باشد. در واقع اين جشن يكي از روزهاي مقدس سال است كه به سالروز ميلاد حضرت عيسي اشاره دارد.
با نگاهي به فلسفه اديان درمي يابيم كه يكي از مهمترين رسالت هاي تمام پيامبران الهي دعوت به عدالت بوده است. حضرت عيسي نيز مانند همه انبياء  مبشر سعادت و پيام آور صلح و عدالت مي باشد. پيامي كه نجات بخش بشريت است و  امروزه انسانها بيش از هميشه به اين پيام نجات بخش نيازمند هستند.
سال ۲۰۱۲ را هم همانند سالهاي قبل پشت سر مي گذاريم با انبوهي از رويدادهاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي. بهتر است به خودمان نگاهي بيندازيم. به كارهايي كه در طول يكسال انجام داده ايم و آثار خوب و بدي كه از آنها بر جاي مانده است. همچنين يادمان باشد زيبايي هاي كوچك را دوست بداريم حتي اگر در ميان زشتي هاي بزرگ باشند. ديگران را دوست بداريم آن گونه كه هستند نه آن گونه كه مي‌خواهيم باشند و نيز يادمان باشد كه هرگز خود را از دريچه نگاه ديگران ننگريم. به خاطر بسپاريم كه عيد واقعي از آن كسي است كه آخر سالش را جشن بگيرد نه اول سالش را.
اميدواريم در آغاز سال نو ميلادي با قلبي پاك براي خوشبختي و سعادت همه انسانها دعا كنيم. از تجربيات تلخ و شيرين خود درس بگيريم و براساس آن آينده را بسازيم.
سالروز میلاد مسعود منادی عدالت، پیام‌آور صلح و مهربانی حضرت عیسی بن مریم(ع) و طلیعه سال ۲۰۱۳ میلادی را به همه هموطنان عزيز به ويژه هموطنان مسيحي تبريك و تهنيت مي گوييم و از درگاه خداوند متعال برای همه جهانيان سربلندی و سالی سرشار از نشاط و بهروزی، خواستاريم.
پريسا متين
۱۱ دي ۱۳۹۱