مایکروسافت ادعا کرده که سرویس جدید برای شرکای کاری این شرکت، بسیار حائز اهمیت خواهد بود و فرصت ذی­قیمتی برای افزایش اندازه و ظرفیت بازار فراهم خواهد ساخت.

گزارش تازه‌ای که از فیس‌بوک به اینترنت نشت کرده، نشان می‌دهد تعداد کاربرانی که از این شبکه اجتماعی برای اظهار نظر درباره مسائل شخصی و خصوصی خود استفاده می‌کنند کاهش قابل توجهی یافته است.
این مساله به مذاق فیس‌بوک خوش نیامده و گردانندگان این شبکه اجتماعی از وقوع چنین مساله‌ای ناخشنود هستند.
کاربران دیگر مانند گذشته، درباره نامزدی و ازدواج، بیان رویدادهای جالب و خاطرات زندگی شخصی، صحبت کردن درباره خانواده و … مطلبی در فیس‏بوک به اشتراک نمی‏گذارند بلکه این روزها ترجیح می‌دهند از این شبکه‌اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری لینک به ویدئوهای مختلف، اخبار و مقالات و دیگر محتوایی که کمتر برای فیس‌بوک ارزشمند هستند، استفاده کنند.
سند مذکور نشان می‌دهد مدیران فیس‌بوک بیشتر ترجیح می‌دهند کاربران محتوای اصیل را در این سایت به اشتراک بگذارند، محتوایی که بیانگر وضعیت زندگی و شرایط حرفه‌ای کاربران باشد. زیرا چنین مطالبی به شناخت بهتر از کاربران و کسب درآمد از آنها از طریق تبلیغات و … کمک می‌کند.
در سند یاد شده فیس‌بوک این مساله را یک مشکل بزرگ توصیف کرده و از روش‌های مختلفی برای مقابله با آن (از جمله اولویت دادن به چنین مطالبی در فید خبری) استفاده کرده است. فیس‌بوک همچنین سرویس Live Video  را راه‌اندازی کرده تا کاربران از آن برای نمایش زنده ویدئویی آنچه که در محیط اطرافشان در حال رخ دادن است استفاده کنند.
لازم به ذکر است، ارسال پست‌هایی با موضوعات شخصی در این سایت نسبت به سال قبل ۲۱ درصد کاهش یافته است.

منبع: ایتنا