فصل زمستانپاییز امسال را در حالی به پایان می‏‌رسانیم که رویدادها و تحولات عمده‌‏ای در سطح منطقه و بین الملل به وقوع پیوسته و یا در حال شکل‏‌گیری است. از اجرایی شدن توافق هسته‏‌ای کشورمان با قدرت‌های جهانی و بحران‌های ایجاد شده در منطقه و دیگر نقاط دنیا توسط گروه‌‏هایی چون داعش گرفته تا سقوط قیمت نفت و توافق کشورهای عضو سازمان ملل برای کنترل تولید گازهای گل‌خانه‌‏ای در راستای حفاظت از کره زمین.
امیدواریم برآیند این تحولات مجموعاً در جهت افزایش منافع ملی بلندمدت هموطنان باشد و به طور خاص تأثیر مثبتی بر فضای کسب و کار بنگاه‏‌ها و مؤسسات خصوصی بگذارد. نگاهی به آمارها نشان می‌‏دهد که به عنوان مثال در بازار کار آمریکا سهم بخش خصوصی در ایجاد مشاغل بیش از ۸۲ درصد و سهم بخش دولتی و عمومی کمتر از ۱۸ درصد است. در بازار کار کانادا سهم بخش خصوصی در سال‌های اخیر بالاتر از ۷۵ درصد بوده است.
آمارهای اخیر کشورمان نیز حکایت از سهم ۸۳ درصدی بخش خصوصی ایران در ایجاد مشاغل دارد که نسبت به آمارهای دولت قبلی پیشرفت قابل قبولی را در زمینه کوچک شدن دولت نشان می‌‏دهد. لیکن نگرانی مهمی که وجود دارد مستقل بودن واقعی بخش خصوصی در ایران است. این نگرانی را می‌‏توان در اظهار نظر رییس محترم اتاق بازرگانی ایران نیز مشاهده کرد مبنی بر اینکه دولت و بخش شبه دولتی ممکن است قسمت اعظم منابع ارزی و سرمایه‏‌گذاری‏‌های خارجی ناشی از رفع تحریم‏‌ها را به خود اختصاص دهند و چیز زیادی نصیب بخش واقعاً خصوصی کشور نشود.
اکنون، در آستانه رفع تحریم‌‏ها و با افق‌های کم و بیش روشنی که در زمینه همکاری‏‌های مؤثر با جامعه بین‏‌المللی پیش روی کشورمان قرار دارد، امید آن می‌‏رود که مسئولین و مقامات اجرایی در عالی‏‌ترین سطوح، تقویت خصوصی‌‏سازی، کاهش تصدی دولت و مبارزه با فساد و ناکارآمدی اداری را در اولویت کاری خود قرار دهند.
آرزومندیم هموطنان سختکوش ما در سراسر این مرز و بوم، با قلبی سرشار از امید به آینده و با ذهنی مملو از خوش‏‌بینی و اعتماد به استقبال شب باستانی یلدا و فصل باشکوه زمستان بروند.
سلام و صد سلام بر زمستان، فصل پیروزی نور و روشنایی بر تاریکی و ظلمت.
بهزاد مقصودی
مدیر عامل

شرکت پردازش موازی سامان تولید کننده محصولات تدبیر و سیستم حسابداری مالی، اداری، بازرگانی و حسابداری صنعتی