در اولین روزهای سال ١٩٩٩ میلادی بود كه آگهی ثبت شركت پردازش موازی سامان در روزنامه رسمی به چاپ رسید. دو جوان با سرمایه ای اندك و تنها به اتكای دانش آكادمیك و تجربه چند ساله خود در زمینه طراحی و تولید نرم افزار تصمیم به تاسیس شركتی نرم افزاری گرفته بودند. هدف از ابتدا مشخص بود: تولید یك نرم افزار یكپارچه مالی تحت سیستم عاملهای ویندوز ٩٨ و ویندوز NT.
دو سال تمام فقط صرف مطالعه، تحقیق، طراحی و برنامه نویسی شد بدون هیچ درآمدی. كار بود و كار بود و كار. می نوشتیم و می نوشتیم: روزی دوازده ساعت و هفته ای شش روز.
ریسك كار كم نبود. چه میشد اگر پس از دو سال تلاش و صرف انرژی نتیجه مورد نظر بدست نمی آمد؟ هر دوی ما تازه ازدواج كرده بودیم و درآمد دیگری هم نداشتیم. هیچ گزینه ای بجز موفقیت قابل قبول نبود. باید موفق میشدیم.
و البته كار سختمان بی حاصل نماند و از سال سوم با استقبال گسترده مشتریان ارجمند مواجه شدیم. عزیزانی كه با انتقادها و پیشنهادهای باارزش خود عملا مسیر حركت را به ما نشان دادند. مسیری كه پس از سیزده سال هنوز هم در آن گام برمیداریم و همواره خود را مدیون الطاف مشتریانمان میدانیم كه شمار آنها اكنون به چند هزار رسیده است.
در این سیزده سال همواره از محبت و حمایت همكاران و دوستان خوبی برخوردار بوده ایم كه خوشبختانه بسیاری از آنها هنوز هم در شرکت حضور دارند. عزیزانی كه چندین سال زندگی خود را عاشقانه و خالصانه در كنار ما سپری كرده اند و ما را لحظه ای تنها نگذاشته اند.
هنوز هم صداقت، اعتماد و پشتكار را مهمترین سرمایه خود میدانیم و نیك میدانیم كه به جز مشتریان گرانقدر و همكاران و دوستان عزیزمان، هیچ نداریم و صمیمانه آرزومندیم كه بتوانیم حداقل بخشی از نیكی ها و مهربانیهایشان را جبران كنیم.
سیزدهمین سالگرد تولد پردازش موازی سامان بر كلیه دوستداران و حامیان تدبیر مبارك باد.
بهزاد مقصودی
نوشته شده در تاریخ : ۱۴ دی ۱۳۹۰