سالانه استفاده از سیستمهای جدید در زمینه حمل‌و‌نقل توانسته‌ است برای حمل‌ونقل سریع بین شهرها و کشورهای مختلف دنیا مثمر ثمر واقع شود. یکی از این سیستمها Hyperloop است.

به گزارش کلیک، امسال یک گروه هلندی فعال از دانشگاه Delft در زمینه ساخت نسل بعدی تکنولوژی‌های فوق سریع در استارتاپی که در کشور آلمان در خصوص ساخت بزرگراهها برگزار شده بود، توانست برای ایده‌ی استفاده از یک سیستم Hyperloop با هدف برقراری اتصال بین شهرهای آمستردام و پاریس تا سال ۲۰۲۱ برنده مسابقات Space’X شود.

قرار است ایده‌ی این تیم تحقیقاتی با لوله هایی با عرض ۳۰ متر در مرحله اول با همکاری Hardt Global Mobility، دانشگاه Delft، شرکت ملی راه آهن هلند و شرکت ساخت‌وساز BAM اجرا شود. مدیر Hardtدر مصاحبه‌ای به این نکته اشاره کرده است که در ابتدا بر روی این پروژه از سیستمهایی استفاده می‌کنیم که نیازی به سرعت بسیار بالایی نداشته باشند. از طرفی امنیت تمامی سیستم‌ها در این پروژه مورد بررسی قرار می‌گیرد. سرمایه‌گذاری برای فاز اول و آزمایشیِ این پروژه در حدود ۶۷۵ هزار دلار است. اما برای آزمایش سیستم‌هایی که نیاز به سرعت بالایی دارند، هزینه‌ی بیشتری لازم خواهد بود. در واقع قرار است تا سال ۲۰۱۹ اجرای سیستم    Hyperloopبرای اتصال بین دو شهر آمستردام در هلند و پاریس در فرانسه آغاز شود که بر اساس پیش‌بینی‌ها کار اجرای آن تا سال ۲۰۲۱ طول خواهد کشید.

سیستم Hyperloop که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در مسابقات Space’X توسط ایلان ماسک ارائه شد، در واقع نوعی سیستم حمل و نقل است که از طریق یک سری لوله های عریض که به شکل تونل هستند، انجام می‌پذیرد.

در حال حاضر به غیر از مناطق اروپایی مذکور، در کانادا، لس‌آنجلس، و دبی سایر پروژه‌های Hyperloop در دست انجام هستند.

منبع: sciencealert.com