در فصل تابستان ممکن است بسیاری از ما نیاز داشته باشیم تا لپ تاپ خود را در فضای بیرون از منزل استفاده کنیم. بدون شک در این فصل هوا بسیار گرم خواهد بود و ممکن است امنیت فیزیکی لپ تاپ ما به خطر بیفتد، در این مطلب به بررسی راه­‌های ایمن استفاده از لپ تاپ در روزهای گرم تابستان می­پردازیم.

آخر هفته­‌ای را تصور کنید که در فصل تابستان به مسافرت رفته‌­اید و مجبور هستید قسمتی از کارهای خود را نیز انجام دهید و لپ تاپ خود را به کنار ساحل ببرید و در زیر آفتاب کار کنید و از مناظر زیبا نیز استفاده کنید. در بسیاری از شرایط شما حتی نمی­توانید گرمای آفتاب را تحمل کنید، حالا تصور کنید که لپ تاپ شما چگونه می­تواند در دمای بسیار بالا تاب بیاورد. آفتاب مستقیم حتی ممکن است باعث خراب شدن لپ تاپ شما نیز بشود.

راهکارهای زیر برای جلوگیری از خرابی لپ تاپ شما در هوای گرم پیشنهاد می­شود:

1-  محدوده امن درجه حرارت لپ تاپ خود را بدانید

بیشتر لپ تاپ­ها دمای ۵ تا ۹۵ درجه فارنهایت (۱۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد) را تحمل می­کنند، گرمای بیشتر به باتری لپ تاپ شما آسیب می­رساند و حرارت بیش از حد باتری به سخت­‌افزار لپ تاپ نیز آسیب وارد می­کند و اجزای هارد دیسک را از بین می­برد.

2-  لپ تاپ خود را تنظیم کنید

تنظیم دما برای لپ تاپ شما ضروری است. اگر در اتاق خنک خود نشسته‌اید، به صورت ناگهانی لپ تاپ خود را به زیر آفتاب داغ نبرید و نگذارید این تداخل آب و هوایی با اختلاف دمای فاحش صورت پذیرد. اگر می‌خواهید لپ تاپ خود را به هوای بسیار گرمی ببرید، سعی کنید قبل از بردن به هوای گرم آن را در هوای بسیار خنکی قرار ندهید و به صورت آهسته این کار را انجام دهید.

3-  لپ تاپ خود را ساعات طولانی در خودرو نگه ندارید

فضای گرم خودرو در فصل تابستان برای هیچ وسیله الکترونیکی مناسب نیست، حتی این فضا برای نوزادان و حیوانات خانگی نیز کشنده است. پس سعی کنید لپ تاپ خود را برای مدت زمان طولانی در فصل تابستان در خودرو قرار ندهید. بدون شک اگر این ریسک را بکنید باتری لپ تاپ شما با مشکل مواجه خواهد شد.

4-  از تابش مستقیم نور آفتاب دور شوید

تابش نور مستقیم بدون شک به هر دستگاه الکترونیکی آسیب خواهد زد. در فصل تابستان سعی کنید تا هر وسیله الکترونیکی را از تابش مستقیم آفتاب به دور کنید، چون این تابش برای باتری لپ تاپ شما سم است و به باتری آسیب می­رساند و آسیب شدید به باتری به سخت­‌افزار لپ تاپ نیز آسیب میرساند.

5-  از رطوبت بالا دور باشید

رطوبت بالا نیز از عواملی است که در فصل گرما به لپ تاپ شما آسیب­های جدی وارد می­کند. باید بسیار محتاط باشید. اگر قصد سفر به شهری را دارید که دارای آب و هوای بسیار مرطوب است و این رطوبت درصد بسیار بالایی دارد، بهتر است از بردن لپ تاپ خود به این سفر صرف نظر کنید. رطوبت باعث اختلال در سیستم مدارها می­‌شود و سیستم­‌های داخلی لپ تاپ شما را دچار آسیب می­‌کند. گاهی اوقات گارانتی نیز شامل این موارد نمی­‌شود.

6-  اطلاعات خود را ذخیره کنید

قبل از رفتن به هر سفر سعی کنید از اطلاعات خود یک نسخه ذخیره داشته باشید، مخصوصاً اگر به سفری می‌­روید که در این سفر آب و هوای شهر مورد نظر، آب و هوای مساعدی نباشد و امکان آسیب دیدن لپ تاپ شما وجود داشته باشد. بهتر است در این شرایط لپ تاپ خود را همراه نداشته باشید ولی در صورت لزوم از اطلاعات خود نسخه ذخیره تهیه کنید.

7-  آماده شرایط آب و هوایی بد باشید

سعی کنید در سفر با تجهیزات الکترونیکی، لوازم جانبی همراه خود داشته باشید تا هیچ آب‌وهوایی شما را غافلگیر نکند. اگر به سفری بروید که انتظار باران ندارید ولی یکباره باران شدید شروع به باریدن کند و شما نیز لپ تاپ در کوله‌پشتی خود داشته باشید چه می­‌کنید؟ بدون شک اگر بدون تجهیزات به این سفر رفته باشید لپ تاپ شما آسیب خواهد دید، ولی اگر با کاور کوله پشتی به سفر رفته باشید، لپ تاپ شما در امان خواهد بود.

8-  از پایه لپ تاپ استفاده کنید

پایه­‌های خنک کننده لپ تاپ که دارای فن است، در بسیاری از موارد در مصارف روزانه نیز توصیه می­‌شود. ولی اگر به سفری در تابستان می­روید، حتماً پایه لپ تاپ خود را همراه خود داشته باشید. حتی همراه داشتن پدهای خنک کننده نیز در سفر بسیار مؤثر خواهد بود.

9-  از ضربه‌گیر استفاده کنید

در سفر هیچ گاه لپ تاپ خود را بدون محافظ در کیف قرار ندهید و حتماً قبل از قرار دادن آن در کیف از ضربه­‌گیرها استفاده کنید تا خیال خودتان از هر جهت راحت باشد.

منبع: زومیت