مایکروسافت قصد دارد تا برنامه­های کاربردی ویندوز ۱۰ را با مفاهیم طراحی فلوئنت زیباتر کند. در این راستا دو برنامه ایمیل و تقویم با ظاهری جدید در اختیار کاربران قرار می­‌گیرند.

در کنفرانس بیلد ۲۰۱۷، ردموندی­‌ها از زبان طراحی فلوئنت برای ویندوز ۱۰ رونمایی کردند که مورد توجه مردم قرار گرفت. این زبان طراحی در پنج زمینه نور، عمق، حرکت، متریال و مقیاس تمرکز دارد.

با توسعه به‌ روزرسانی‌ها، اولین عناصر این زبان طراحی وارد سیستم عامل و اپلیکیشن­‌های بومی ویندوز ۱۰ شدند. اکنون هم نوبت به ایمیل و تقویم رسیده تا با این طراحی دگرگون شوند.

مایکروسافت با استفاده از این مفاهیم، عناصری مانند اثر برجسته، آشکارسازی و افکت اکریلیک شفاف را به ظاهر برنامه­‌ها اضافه می­کند. در این بروزرسانی، کاربران افکت­‌های نوری را همراه با حرکت ماوس بر روی دکمه حساب­‌ها و ایمیل جدید در منو می­بینند. این به روزرسانی همچنین یک رابط کاربری مدرن و بدون محدودیت را برای کاربران Mail به ارمغان می­‌آورد.

مایکروسافت می­خواهد با این تغییرات محبوبیت بیشتری در میان مردم بدست آورد. این شرکت اعلام کرده که در به روزرسانی اکتبر، تغییرات ایمیل و تقویم به همراه طراحی بصری جدید و عکس پس­زمینه با طراوت تازه به کاربران عرضه می­شود و در به روزرسانی بعدی هم کاربران می­توانند از میان صدها رنگ در منو یکی را برای تقویم خود انتخاب کنند.

به گفته مایکروسافت، کاربران در چند هفته آینده تغییرات طراحی را مشاهده خواهند کرد.

مایکروسافت استفاده جدی از طراحی فلوئنت را در بروزرسانی Fall Creators ویندوز ۱۰ آغاز کرد، که شامل جلوه‌­های بصری جدید برای منوی استارت و اعلان­‌ها بود. این شرکت همچنان لمس جدیدی را در نسخه بعدی ویندوز ۱۰ به نام Redstone 4 منتشر خواهد کرد.

منبع: رسانه کلیک