ورود فهرست قیمتهای استعلامی و تعیین برنده یا برندگان استعلام
یکی از دغدغه‌های مسئولین تدارکات و خرید شرکتها نگهداری سوابق استعلامهای قیمت جهت مراجعۀ بعدی است. یکی از قابلیتهای نسبتاً جدید سیستم تدارکات تدبیر (عرضه شده در ویرایش ۷٫۶۶ منتشر شده در تابستان سال گذشته)، امکان ورود فهرست قیمتهای اعلام شده توسط فروشندگان به ازای کالاهای استعلام شده است. برای این کار کافی است کاربر فروشنده را از فهرست فروشندگان شرکت داده شده در استعلام انتخاب نموده و قیمتهای ارائه شده را وارد نماید:

فهرست قیمتهای استعلامی و تعیین برنده
از طریق فرم فهرست قیمتهای ارائه شده می‌توان برندۀ کلی (بر اساس جمع قیمتهای ارائه شده) یا برندگان جزئی (بر اساس قیمت تک تک اقلام استعلام) استعلام را هم تعیین نمود.
نکته‌ای که یادآوری آن می‌تواند برای کاربران سیستمهای تدارکات مفید باشد آن است که سیستم تدارکات تدبیر امکان پیشنهاد برندۀ جزئی و کلی استعلامها را با محاسبۀ کمترین قیمتهای ارائه شده نیز داراست و این می‌تواند ضمن صرفه‌جویی در وقت باعث افزایش دقت محاسبات نیز بشود. برای دسترسی به این قابلیت کافی است از منوی کلیک راست فرم استعلام فرمانهای «لیست مقایسه‌ای جمع قیمتهای استعلامی» و «لیست مقایسه‌ای قیمتهای استعلامی سطرها» را انتخاب کنید.
تعیین برنده یا برندگان استعلام، در چرخۀ تبدیل استعلام به سفارش خرید یا قرارداد خرید تأثیر می‌گذارد و امکان تغییر فروشندۀ سفارش خرید تبدیل شده از استعلامی که برندگان آن تعیین شده است (بدون بازگشت در چرخۀ تعیین برنده توسط کاربر دارای دسترسیهای کافی) وجود ندارد. این قابلیت، جهت بالا بردن اطمینان و شفافیت فرایند خرید می‌تواند در سازمانهای علاقمند به این موضوع مورد استفاده قرار گیرد. ضمناً فرایندهای تعیین برنده و بازگشت از تعیین برنده با جزئیات کامل (نام کاربر سیستم، تاریخ و …) در رویدادهای سیستمی ثبت می‌گردد و بعداً قابل مراجعه و استناد است.

شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
حمیدرضا محمدی کارشناس نرم افزار شرکت پردازش موازی سامان