facebook

در گزارش سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶فیسبوک، یک عدد از باقی اعداد بسیار شگفت‌انگیزتر است.
مهم نیست که شما فیسبوک را دوست دارید یا از آن متنفرید، فیسبوک بسیار عظیم است. این نکته را نمی‌توان نادیده گرفت. این سایت بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در دنیا است و هنوز هم راه زیادی در پیش دارد. در گزارش سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶، فیسبوک اعداد هیجان‌انگیزی را مطرح کرد، اما بدون شک این‌که فیسبوک روزانه حدود ۱٫۰۹ میلیارد کاربر فعال در سپتامبر ۲۰۱۶ فقط در پلتفرم موبایل دارد، از تمام اعداد مهم‌تر است.

این اولین باری است که در فیسبوک تعداد کاربران روزانه فعالی که فقط از طریق موبایل در این شبکه اجتماعی فعال هستند به بیش از یک میلیارد نفر می‌رسد. البته کاربران فعال روزانه در همه‌ی پلتفرم‌ها ۱٫۱۸ میلیارد نفر است. آمار کاربران فعال ماهانه ۱٫۶۶ میلیارد نفر کاربران موبایل و ۱٫۷۹ میلیارد نفر در همه پلتفرم‌ها در سپتامبر ۲۰۱۶ است. در کل می‌توان نتیجه گرفت روزانه حدود ۱۳ درصد از جمعیت جهان از طریق موبایل‌های خود به فیسبوک دسترسی دارند و حدود ۹۲ درصد کاربرانی که روزانه فیسبوک خود را چک می‌کنند از طریق موبایل این کار را انجام می‌دهند.

و با تمام این کاربران، فرصت‌های تبلیغاتی بسیاری به وجود می‌آید که روزبه‌روز به درآمد فیسبوک می‌افزایند. به گفته فیسبوک تبلیغات این کمپانی فقط در موبایل حدود ۸۴ درصد از کل تبلیغاتش را در برمی‌گیرد. در کل فیسبوک ۶٫۸ میلیارد دلار از طریق تبلیغاتش درآمد داشته که ۲٫۳۸ میلیارد دلار سود خالص این شرکت بوده است.

منبع: PHONEARENA به نقل از Zoomit.ir