شاید عبارت هایی مثل «نشکن» و «خود ترمیم» برای یک لایه محافظ موبایل کمی تبلیغاتی به نظر برسد، اما ThePhoneCoat  کاملا واقعی به نظر می‌رسد و نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.

امروزه بسیاری از اسمارت فون‌ها از قبیل آیفون ایکس، گلکسی اس ۹ و غیره دارای بدنه‌ای مرکب از شیشه و فلز هستند که آنها را در برابر ضربه و خراش آسیب پذیر کرده است. از سوی دیگر ظاهر تلفن هوشمند برای بسیاری از کاربران اهمیت بالایی دارد و از اینرو به استفاده از کاورهای ضخیم علاقه چندانی ندارند.

حالا یک استارتاپ نوپا به منظور حل این مشکل در پی تولید لایه‌ای بسیار نازک به نام ThePhoneCoat است که ویژگی‌های جالبی دارد. این محصول که ایده اولیه آن با هدف جذب سرمایه ۶۱۴۳ دلاری در سایت جمع سپاری «کیک استارتر» مطرح شده بود توانسته ۳۴۶۵۹ دلار سرمایه جذب کند و از آنجایی که تنها ۹ درصد از پروژه‌های این سایت با شکست مواجه می‌شوند ،احتمالا در آینده نزدیک تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.

ThePhoneCoat  یک لایه شفاف با ضخامت ۰٫۲ میلیمتر است که تمام سطح موبایل را می‌پوشاند و به لطف فناوری نانو قابلیت خود ترمیمی دارد، به گونه‌ای که خش‌های روی آن با استفاده از سشوار برطرف می‌شوند. طراحان این پوشش در نظر دارند نمونه مخصوص تبلت‌ها را نیز به تولید برسانند.

ThePhoneCoat  نه تنها نشکن بوده و از اسمارت فون در برابر ضربات حفاظت می‌کند، بلکه در دست گرفتن آن را هم راحت‌تر می‌سازد. از سوی دیگر آن گونه که سازندگان ادعا می‌کنند، نصب این لایه بسیار ساده است و به ابزار خاصی نیاز ندارد.

هنوز تاریخ عرضه انبوه ThePhoneCoat اعلام نشده اما سرمایه‌گذاری روی آن تا ششم اردیبهشت جریان دارد و کاربران با پرداخت ۴۳ دلار دو لایه از آن را برای پنل‌های جلو و پشتی موبایل خود دریافت خواهند کرد.

منبع: phone arena