لپ­تاپ Thinkpad لنوو، به تازگی وارد ۲۵ سالگی شد و لنوو به همین مناسبت، از تینک­پدی جدید رونمایی کرد. این لپ­تاپ علاوه بر اینکه از سخت­افزاری قدرتمند بهره برده، زیبایی خود را از نسل قبلی تینک­پد نیز به ارث می­برد.

این خصوصیات شامل یک صفحه کلید هفت ستونی، دکمه­های بزرگ اختصاصی و نوشته رنگارنگ ThinkPad در قسمت پایینی لپ­تاپ می­باشد. از خصوصیات سخت­افزاری آن نیز به پردازنده Intel i7-7500U و کارت گرافیک NVIDIA GeForce 940MX  می­توان اشاره کرد. صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی با کیفیت Full HD نیز از دیگر خصوصیات این لپ­تاپ است.

لنوو قیمت ۱۸۹۹ دلار را برای Edition 25 در نظر گرفته است. این در صورتی است که می­توانید با بودجه­ای کمتر، لپ­تاپ قدرتمند DELL یعنی Dell XPS 15 را با قیمت ۱۶۴۹٫۹۹ دلار خریداری نمایید.

به نظر نمی­رسد که لنوو این لپ­تاپ را تنها به دلیل ۲۵ سالگی تینک­پد معرفی کرده باشد.

در حقیقت، کیفیت لپ­تاپ­های تینک پد به حدی خوب است که نرم­افزارهای ایستگاه­های بین­المللی فضایی عمدتاً بر روی آنها اجرا می­شوند. تعامل این لپ­تاپ­ها با لینوکس مناسب بوده و کار با صفحه کلید آنها نیز بسیار لذت­بخش می­باشد که آن را تبدیل به گزینه­ای مناسب برای توسعه­دهندگان کرده است. همچنین طبق گفته لنوو این لپ­تاپ به تعداد محدود و در کشورهایی به­خصوص عرضه خواهد شد.

منبع: نت نوشت