اچ پی لپ­تاپی ساخته که ادعا می­کند با استانداردهای نظامی مطابقت دارد و حضور آن در هر مدرسه­ای لازم و ضروری است.

اچ پی لپ­تاپ جدید خود را ” ProBook x360نسخه آموزشی” نام­گذاری کرده است. اما باید در نظر گرفت که اساسا لپ­تاپ­هایی که برای استفاده در مدارس ساخته می­شوند، باید ویژگی­های سخت­افزاری و نرم­افزاری مفید و ساخت بادوامی داشته باشند.

گاس اسمدلن، رئیس بخش آموزشی اچ پی می­گوید: این لپ­تاپ در زمینه استاندارهای نظامی تست شده و به طور خاص دارای استاندارد MIL-STD-810G می­باشد. از طرفی هیچ­گونه تاییدیه سازمانی گواه بر استانداردهای لازمه­ی این لپ­تاپ وجود ندارد. اما اچ پی ادعا می­کند که این لپ­تاپ را در آزمایش سقوط آزاد از روی میز به روی بتن و فولاد تست کرده و اطمینان دارد که لپ­تاپی محکم ساخته است. علاوه بر این، گفته شده که کلیدهای این لپ­تاپ بسیار محکم بوده و صفحه کلید اصلی آن در برابر نفوذ، حدود ۱۲ اونس آب مقاوم است. اسمدلن می­گوید: مقاومت و آسیب ناپذیری این لپ­تاپ در مدارس بسیار مهم است. او معتقد است که دانش­آموزان مدارس دوره متوسطه بسیار خشن هستند و این لپ­تاپ می­تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد.

معمولا دستگاه­های محکم نسبت به دستگاه­های معمولی موجود در بازار، بزرگتر و سنگینتر هستند و در اینجا نیز این موضوع صدق می­کند. لپ­تاپ ProBook x360 دارای یک صفحه نمایش ۱۱ اینچی می­باشد، اما وزن آن چیزی است که از یک لپ­تاپ ۱۳ اینچی انتظار دارید. با این حال، اچ پی ادعا کرده که این دستگاه باریک­ترین لپ­تاپ در نوع خود می­باشد که در حال حاضر در بازار وجود دارد. البته باید گفت، لپ­تاپ­های خیلی خوبی در این زمینه وجود ندارند و مدل­های فعلی هم خیلی خوب و راضی­کننده نیستند.

این لپ تاپ همراه با یک نرم­افزار مدیریت کلاس از پیش نصب شده عرضه می­شود و اچ پی می­گوید: ویژگی­ها و طراحی آن را از بازخورد گفته­های معلمان طراحی کرده است. یکی از مهم­ترین ویژگی­های این لپ تاپ، وجود چراغ ال ای دی در بدنه پشتی است که زمانی که وای فای در حال استفاده باشد، روشن می­شود. به این ترتیب اگر دانش­آموزان در حال استفاده از اینترنت باشند، معلمان متوجه می­شوند.

جزئیات قیمت­گذاری این لپ تاپ در دسترس نیست و هدف اچ پی فروش مستقیم آن به مدارس است. هر چند این احتمال وجود دارد که بتوان آن را از طریق بازارهای مختلف تهیه کرد.

منبع: کلیک