مگان ساندرز مدیر بخش ۳d مایکروسافت اظهار داشت: امروز ما حمایت نوستالوژیکی در رابطه با نرم­افزار MS Paint مشاهده کردیم. Paint   Msاینجاست، فقط با این تفاوت که به زودی به خانه جدید خود یعنی ویندوزاستور نقل مکان می­کند و به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می­گیرد.

اخیرا خبر از منسوخ شدن نرم افزار MS Paint در نسخه­های جدید ویندوز ۱۰ را دادیم. مقاله اخیر منتشر شده توسط مایکروسافت حاکی از آن بود که این برنامه دیگر منسوخ شده و در نسخه‌های آتی ویندوز ۱۰ خبری از توسعه فعال آن نخواهد بود. اما اخیرا مایکروسافت در بروزرسانی خود این خبر را اعلام کرد که برنامه Paint کماکان از طریق ویندوز استور در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و قابلیت­های اصلی آن با نسخه جدید و سه بعدی paint  ترکیب می­شود.

دلیل این حمایت نوستالوژیک ساده است، چرا که این برنامه از نسخه‌های ابتدایی ویندوز از سال ۱۹۸۵ تاکنون، بخشی از این سیستم عامل بوده است. بزرگترین آپدیت این نرم‌افزار هم­زمان با رونمایی از ویندوز ۷ بود که در آن از ریبون معروف مایکروسافت برای واسط گرافیکی آن استفاده شد.

از آنجایی که در مقاله اخیر مایکروسافت، این نرم‌افزار هنوز به عنوان یک برنامه حذف‌شده علامت­گذاری نشده، می­توان سرنوشت آن را همانند اینترنت اکسپلورر در نسخه‌های جدید ویندوز دانست. اگرچه این برنامه کماکان به عنوان بخشی از ویندوز ۱۰ ارئه خواهد شد، اما مایکروسافت کاربران را تشویق به استفاده از جایگزین جدید آن یعنی۳D Paint  می­کند.

این شرکت هنوز تاریخی مبنی بر قرارگرفتن Paint بر روی ویندوز استور مشخص نکرده، اما ظاهرا حضور این برنامه بر روی ویندوز استور در آینده منجر به حذف بخش قابل توجهی از پشتیبانی این برنامه در نسخه‌های آتی ویندوز۱۰ خواهد شد.

فعلا نگران نباشید، هنوز می­توانید کارهای هنری ابتدایی و خسته‌کننده خود را همانند ۳۱ سال گذشته، با این برنامه ادامه دهید.

منبع: نت نوشت