محتوا برای شما جستجو می کند

مکانی که در آن هستید و كاري كه انجام می‌دهید، به‌طور فزاينده‌اي نقش‌هاي كليدي در جستجوي اينترنتی شما دارند. در واقع جستجوي شما، خود مسیرش را هدايت می‌كند.
با توجه به گفته‌هاي برايان پروفيت، كارشناس تكنولوژي و معاون مديريت در دانشكده تجارت دانشگاه نتردام مندوزا، مفهوم “جستجوي محتوایی” در حال توسعه یافتن است. ما به این تغییرات ‌تدريجی توجه نداریم اما به‌زودي فراموش خواهیم کرد که جهان بدون آنها چگونه بوده است.
جستجوي محتوایی، توانمندی موتورهاي جستجو براي تشخيص را نشان می‌دهد که از گروه کثیری از عوامل، فراتر از جستجوی متن‌هایی که كاربر به دنبال آنها است، استفاده می‌نماید. اين معيارهاي اضافي، محتوايي را كه جستجو درباره آن در حال انجام است را تشكيل مي‌دهد.
به‌دلیل محبوبیت گوگل، اخیرا جستجوی محتوایی توجه زیادی را به خود جلب کرده است.
گوگل در حال حاضر، برای کمک به جستجوی محتوایی، اطلاعاتی براساس مکان و با دسترسی به ورودی‌های سرویس تقویم و تایید پیام‌هایی که در سفرها از حسابهای کاربری جی‌میل می‌گیرد، تهیه نموده است. این امکان در شش ماه گذشته تنها از طریق آندرويد قابل دسترس بود اما اکنون براي پلت‌فرم آيفون/ آي‌پد منتشر شده است.
پروفيت كه نويسنده ۲۴ كتاب درباره تكنولوژي موبايل و كامپيوترهاي شخصي است و به‌عنوان ويراستار و دستیار در سايت Readwrite.com فعالیت كرده است، مي‌گويد: “ديگر لازم نيست شما براي محتوا جستجو كنيد، محتوا مي‌تواند برای شما جستجو كندكه این موضوع جهان جستجو را تکان می‌دهد و بر فراز آن قرار می‌گیرد.”
این نوع جستجوها، شما را امتحان می‌کنند و سعی می‌کنند کشف کنند که شما واقعا چه می‌خواهید؟ هرچه بهتر حدس زده شود، ارزش موتورهای جستجو بهتر درک می‌شود.
در روزهای قبل از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها، جستجوها به وسیله جستجوهای قبلی کمک می‌شدند. پروفيت مي‌گويد: “امروزه،به موبايل‌ها يك امكان جديد جستجوهاي محتوایی اضافه شده است. با دانستن اين‌كه كجا و چه زماني يك جستجو ایجاد مي‌شود، موتورهاي جستجوي محتوایی مي‌توانند خيلي بيشتر به آنچه شما مي‌خواهيد، پي ببرند و پاسخ‌هاي قوي‌تر ارائه دهند.
به عنوان مثال، يك جستجو درباره رستوران‌هاي نزديك در شيكاگو در زمان صرف صبحانه به شما جواب‌هاي خيلي متفاوتي نسبت به همین جستجو برای رستوران‌های توكيو در نيمه شب را ارائه خواهد داد.” اما جستجوی محتوا مي‌تواند فراتر از زمان و مكان باشد. همچنين موتورهاي جستجو، نام کاربری می‌شوند برای جستجوهايی که كاربران ديگر در همان مكان و با توجه به علايق شناخته شده‌اشان انجام داده‌اند.

 

گردآورنده: پريسا متين
منبع: سایت sciencedaily