گوگل سرانجام اعلام کرده که از ۶ اسفند، مرورگر کروم تمامی تبلیغات آزاردهنده سایت‌ها را مسدود خواهد کرد که به افزایش کیفیت سایت‌ها و وبگردی کاربران کمک می‌کند.

گوگل در ماه ژوئن گذشته رسما اعلام کرد که مرورگر کروم قرار است تا چندی دیگر رسما آغاز به مسدودسازی تبلیغات سایت‌ها کند. این خبر منجر به آن شد که استفاده از افزونه‌های مسدودسازی تبلیغات در کروم افزایش پیدا کند و همچنان این روند صعودی ادامه داشته باشد. هرچند خود گوگل شرکتی است که اغلب درآمد خودش را از راه تبلیغات به دست می‌آورد، اما می‌خواهد تجربه‌ای جذاب و دلپذیرتر را در اختیار خوانندگان وب قرار دهد تا دیگر تبلیغات بیش از حد برخی از سایت‌ها موجب آزار و اذیت آن‌ها نشود.

گوگل قصد دارد از ششم اسفند ماه امسال تمامی تبلیغات قابل مشاهده در وب سایت‌ها (حتی تبلیغات خود گوگل) را مسدودسازی کند. اما این امر تنها به یک شرط انجام می‌شود: وب سایت مربوطه نتوانسته باشد از لایسنس “Better Ads Standards” گوگل عبور کرده باشد. این بدان معناست که درصورت استفاده کاربران از مرورگر کروم، هیچ تبلیغی نشان داده نمی‌شود تا به نوعی آن وبسایتی که تبلیغات بیش از حد نشان می‌دهد، مجازات شود.

مرورگر کروم برای مجوز تبلیغات سخت‌گیری خواهد کرد

شما قطعا بارها تبلیغات آزاردهنده و مزاحم زیادی را دیده‌اید. تبلیغات تمام صفحه، تبلیغات فلش و یا تبلیغاتی که به طور غیرمنتظره‌ای صدا یا ویدیو پخش می‌کنند. این نوع تبلیغ‌ها لذت تجربه وبگردی کاربران را به شدت کاهش می‌دهند. به نوبه خود، کاربران شاید پس از آغاز این مسدودسازی به مرورگر کروم رجوع کنند تا از مزاحمت‌های این تبلیغات و سایت‌های آزاردهنده خلاص شوند. مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند از Ad Experience Report گوگل برای شناسایی آگهی‌هایی همراه با استانداردهای مخصوص گوگل (Better Ads Standards) استفاده کنند. اگر وب‌سایت‌ها دارای وضعیت مثبتی باشند، تبلیغات بدون هرگونه مشکلی نمایش داده خواهند شد. اما اگر وضعیت منفی باشد، کروم نمایش تبلیغات در آن سایت را متوقف خواهد کرد. سایت مذکور باید از Ad Experience Report  برای درخواست یک تجدیدنظر پیش از نمایش دوباره تبلیغاتش استفاده کند. این استراتژی دو هدف را دنبال می‌کند: به مردمی که قصد وب‌گردی لذت بخش توسط کروم دارند، کمک خواهد کرد و همچنین به سایت‌ها این را می‌آموزد که تبلیغات مورد قبول برای همگان را در صفحات خود به نمایش در آورند.

منبع:  gsmarena