شرکت سوئدی FOREO اقدام به ساخت مسواک هوشمندی نموده است که بزاق دهان فرد را برای تشخیص عصبانیت، استرس و دیگر مسائل احساسی تجزیه و تحلیل و پس از تشخیص آن سعی به تقویت روحیه وی می‌کند.

این مسواک که Issalexa نام گرفته است، یک مسواک برقی T-Sonic و همچنین یک “پشتیبان هوشمند سبک زندگی” است که پس از تجزیه و تحلیل بزاق دهان، با صاحبش صحبت می‌کند. بزاق دهان شما نه تنها برای کمک به هضم غذا مناسب است، بلکه ترکیب شیمیایی آن می‌تواند این مسواک هوشمند را از حمایت عاطفی که شما در طول روز یا قبل از رفتن به رختخواب نیاز دارید، مطلع کند.

در ادامه به معرفی امکانات جالب این مسواک هوشمند می‌پردازیم.

طبق تحقیقات صورت گرفته، افرادی که تحت فشار روحی قرار می گیرند، اضطراب دارند و یا به طور دیگر عصبی هستند، از دهان غیر طبیعی خشک به نام Xerostomia رنج می‌برند. اگر مسواک هوشمند شما بفهمد که از این شرایط رنج می‌برید، با این جملات شما را تشویق می‌کند مثلا: «امروز به راحتی می‌توانید زندگی کنید، شما کار می‌کنید که زندگی کنید، نه اینکه زندگی می‌کنید که کار کنید». یا بهتر از این، به یاد داشته باشید که امروز نا امید نشوید. زندگی چیزی است که شما آن را می‌سازید و جالب است که حتی می‌توانید Issalexa خود را شخصی کنید، تا مسواک از نام شما هنگام بیان عبارات فوق استفاده کند.

همچنین ادعا می‌شود که این مسواک، حساسیت عاطفی را بر اساس عدم تعادل هورمون استرس کورتیزول تشخیص می‌دهد. جالب است بدانید که اگر به بهداشت دهان خود اهمیت ندهید و فراموش کنید که دندان‌هایتان را بعد از گذشت یک شب مسواک بزنید، Issalexa  متوجه این موضوع می‌شود و به شما هشدار می‌دهد.

پل پراس، مدیر عامل شرکت FOREO می‌گوید: “ما به خلق نوآوری تکیه کرده‌ایم و این مسیر تحقق اهداف ما در موسسه تحقیق و توسعه خود در سوئد می‌باشد. همه محصولات ما ترکیبی از فن‌آوری و نوآوری هستند و اکنون ما با افزودن فناوری هوش مصنوعی و گفتار به جدیدترین محصول خود، بهترین وسایل مراقبت از دهان را به ارمغان می‌آوریم و همچنین به مشتریان خود می‌گوید: زمانی که احساس کنیم نیاز به تقویت عاطفی دارید از هیچ‌گونه حمایت احساسی دریغ نمی‌کنیم.”

بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های فوق،Issalexa  مانند مسواک صوتی ISSA 2 می‌تواند به عنوان یک مسواک دستی نیز عمل کند. این دستگاه دارای مواد سیلیکونی نرم و شفاف است که مسواک زدن را برای شما راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این وعده داده که تا ۳۵ درصد بیشتر کمک به از بین بردن پلاک روی دندان کند. این مسواک همچنین خیلی سریع خشک و خیلی آسان تمیز می‌شود. سیلیکون بکار رفته در آن ۱۰،۰۰۰ باکتری کمتر از مواد نایلونی مسواک‌های دیگر در خود جمع می‌کند.

قابلیت سه بعدی سر این مسواک می‌تواند به راحتی روی سطوح و منحنی‌های مختلف دندان‌ها بچرخد و شکاف‌هایی را که سایر برس‌ها ممکن است تمیز نکنند به راحتی می‌تواند تمیز کند. علاوه بر این، مسواک قابلیت شارژ شدن دارد، بنابراین برای سفر بسیار مناسب است. عمر باتری آن نیز به ۳۶۵ بار استفاده می‌رسد.

باید بگوییم مسواک Issalexa هنوز ساخته نشده است. اما مسواک ISSA 2 نیز مشابه این کار را انجام می‌دهد. قیمت این مسواک ۱۶۹ دلار می‌‎باشد و می‌توانید آن را از وب‌سایتForeo  خریداری کنید.

منبع: نت نوشت