win10-up
سیستم عامل ویندوز را می توان سیستم عامل غالب در سراسر کامپیوترهای دنیا دانست، بطوریکه در بیشتر ادارات و همچنین منازل از این سیستم عامل برای برقراری ارتباط بین نرم افزار و سخت افزار دستگاه استفاده می شود. با ارائه هر سری جدید از ویندوز، مایکروسافت کوله باری از ویژگی های جدید را در آن جای می دهد، ویژگی هایی که کاربران را به مهاجرت به نسخه جدید وادار می کند.
آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت را باید ویندوز ۱۰ عنوان کرد، سیستم عاملی که به لطف قرار گرفتن بر روی پلتفرم های مختلف اعم از دستکتاپ، تبلت، گوشی هوشمند و… به آمار بالایی به عنوان یک سیستم عامل بسیار محبوب در سراسر دنیا دست پیدا کرده است.

طبق آخرین اعلام رسمی، تا امروز ویندوز ۱۰ بر روی ۴۰۰ میلیون دستگاه نصب شده که اکنون به صورت فعال در سراسر دنیا از آن استفاده میکنند. رسیدن به چنین آماری را باید دورانی برجسته در تاریخ سیستم عامل عنوان کرد که به محبوبیت بسیار زیاد آن نزد کاربران اشاره دارد. نباید فراموش کرد که رسیدن به چنین عددی مدیون بهره بردن از ویندوز ۱۰ بر روی گوشی های هوشمند و محصولات قدرتمندی نظیر لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال است. فراموش نکنید به کار بردن دستگاه های فعال بدین معنی است که حداقل در ۲۸ روز گذشته، این تعداد دستگاه به صورت فعال در حال استفاده از سیستم عامل بوده اند.
همانطور که درمتن بالا اشاره نمودیم، ویندوز ۱۰ امروز بر روی پلتفرم های مختلفی اعم از دسکتاپ، لپتاپ، گوشی هوشمند، تبلت و… نصب شده است، از همین رو می توان دلیل موفقیت آن را به طور واضح مشخص نمود.

بد نیست بدانید که هدف مایکروسافت رسیدن به میزان نصب یک میلیاردی تا سال ۲۰۱۸ بوده است، عددی که مشخصا غیرواقع بینانه بوده و شرکت سازنده باید کمی از آرمان های رویایی خود دست بکشد.البته، این بدین معنی نیست که مایکروسافت هرگز نمیتواند به این موفقیت نائل آید، اما با یک حساب سرانگشتی بعید به نظر می رسد که تا مدت زمان مشخص شده یعنی حدود ۱ سال و نیم دیگر، این موفقیت کسب شود.

منبع: زومیت