ثروتمندترین فرد در جهان هر روز پس از برخواستن از خواب چه کارهایی انجام می‌­دهد؟

به گفته نشریه فوربس، ثروت بیل گیتس بالغ بر ۲/۸۵ میلیارد دلار می­باشد که او را به ثروتمندترین فرد روی زمین تبدیل کرده است. از زمانی که زمام امور مایکروسافت را در سال ۲۰۰۶ واگذار کرد، بیل گیتس خود را وقف بنیاد بیل و ملیندا گیتس کرده است؛ بنیادی که هزینه‌ی سازمانهای خیریه و تحقیقاتی را تامین می‌کند.

زندگی روزمره‌ی وی اغلب شلوغ و متنوع است، چرا که به سرتاسر جهان سفر کرده و ابتکارات جدیدی را راه‌اندازی می‌کند.

اگر تصمیمی برای مسافرت نداشته باشد، روز خود را با بازدید از املاک مدینا در واشنگتن شروع می­کند. برآورد می­شود که این عمارت تا سال ۲۰۱۶ ارزشی معادل ۱۲۴ میلیون دلار داشته باشد.

او پس از بیدار شدن از خواب بر روی تردمیل ورزش می­کند، هر روز صبح تیتر اخبار را بررسی می­‌کند و معمولاً نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و اکونومیست می­‌خواند.

برنامه‌ی زمانی وی به بازه‌های پنج دقیقه‌ای تقسیم می‌شود، موسس تسلا و اسپیس ایکس یعنی ایلان ماسک نیز همین رویه را در پیش گرفته است. هر لحظه به دقت برنامه‌ریزی می‌شود. زندگی بیل گیتس یک مسیر پرترافیک را طی می‌کند، اما این میلیاردر برنامه‌ها و ایده‌های خود را با یادداشت کردن دنبال می­کند.

گیتس برای ناهار خود یک وعده­ی غذایی محبوب را برگزیده است. در یک برنامه، بیل گیتس به سوالی درخصوص ساندویچ مورد علاقه‌اش جواب داد: چیزبرگر.

او همیشه به دنبال مطالعه است و همواره برای خواندن کتاب وقت‌هایی را در نظر می‌گیرد و کتابهای زیادی را در وب سایت شخصی خود توصیه می‌کند. گیتس می‌تواند به سراغ کتابخانه عظیم خود رفته و در آنجا مطالعه کند. مشخصه‌ی اصلی اتاق گنبدی وی کتاب­های نادر از جمله اثر مشهور لئوناردو داوینچی به نام CODEX LEICESTER است.

وقتی قصدی برای کار یا مطالعه ندارد، زمان خود را صرف سه فرزندش می‌کند. او علاقه‌ی خاصی به بازدید از مکان­های غیرمعمول مانند نیروگاه‌های برق و پرتابگرهای موشکی همراه با پسرش دارد و عاشق بازی تنیس است.

چگونه ثروتمندترین فرد جهان آخر هفته استراحت می‌کند؟ ظاهراً با انجام کارهای کوچک.

در سال ۲۰۰۴، گیتس در گفتگو با REDDIT اظهار داشت که او هر شب ظر­ف­ها را می‌شوید و گفت: بیشتر مردم داوطلب این کار هستند اما من به نحوه‌ی انجام این کار علاقمند هستم.

زمانی که نوبت به خواب می­رسد، مطمئن می­شود که به اندازه کافی زود به رختخواب می­رود که هفت ساعت چشمانش بسته باشد.

منبع: نت نوشت